Komputer Expo 2005

Dwudzieste targi Komputer Expo 2005 przyciągnęły mniejszą liczbę wystawców niż w roku ubiegłym, ale wykorzystana przez nich powierzchnia wystawowa wzrosła o ok. 20%. W warszawskim Pałacu Kultury i Nauki zainstalowano ok. sześćdziesięciu stanowisk wystawowych, gdzie prezentowano ofertę ponad 100 firm. Podobnie jak już w latach ubiegłych, na Komputer Expo niewiele było dużych i znanych firm informatycznych. Wyjątkiem były stoiska m.in. Konica Minolta, Epsona i Kodaka.

Dwudzieste targi Komputer Expo 2005 przyciągnęły mniejszą liczbę wystawców niż w roku ubiegłym, ale wykorzystana przez nich powierzchnia wystawowa wzrosła o ok. 20%. W warszawskim Pałacu Kultury i Nauki zainstalowano ok. sześćdziesięciu stanowisk wystawowych, gdzie prezentowano ofertę ponad 100 firm. Podobnie jak już w latach ubiegłych, na Komputer Expo niewiele było dużych i znanych firm informatycznych. Wyjątkiem były stoiska m.in. Konica Minolta, Epsona i Kodaka.

Zainteresowanie z Niemiec

Silnym wsparciem dla organizatorów Komputer Expo było niewątpliwie wzrastające zainteresowanie polskim rynkiem ze strony mało znanych na nim firm niemieckich. Podczas ubiegłorocznego Infosystemu największa była prezentacja niemieckich przedsiębiorstw oferujących systemy do zarządzania i obiegiem dokumentów. Na Komputer Expo największe stoisko zostało zorganizowane pod auspicjami Pro Connect Double-U Marketing & Consulting GmbH. Ofertę swoją przedstawiło na nim 11 niemieckich firm. Pro Connect - zajmujące się marketingiem, reklamą i promocją - planuje uruchomienie w Polsce własnego biura jeszcze w tym roku.

Choć targi nie były przekrojową prezentacją nowości na polskim rynku IT, to uczestniczące w nich firmy starały się zaprezentować najnowszą ofertę. OpenOffice Polska - który jest dystrybutorem pakietu OpenOffice PL, opartego na rozwiązaniach open source - zaprezentował nową wersję pakietu OpenOffice PL Professional zawierającą w zestawie program Panda Antivirus Titanium 2004. Opcjonalnie dołączana jest do niego polska wersja aplikacji QCAD 2004 do dwuwymiarowego projektowania.

Studio JZK zaprezentowało na Komputer Expo 2005 aplikację do wspomagania pracy biurowej w małych i średnich firmach - Druczek Premium 2005 oraz serię programów przeznaczonych dla pośredników i brokerów ubezpieczeniowych, lekarzy, zarządców nieruchomości, warsztatów samochodowych, hoteli, szkół itp. Jak twierdzi Arkadiusz Dziuma, odpowiedzialny za marketing w Studio JZK, firma sprzedała w Polsce już ponad 120 tys. licencji na aplikację Druczek Premium, a 60% jej obrotów jest związane ze sprzedażą aktualizacji i uaktualnień.

Z kolei PWN.PL - będąca wydawcą publikacji multimedialnych Wydawnictwa Naukowego PWN - wykorzystała tegoroczne targi do promocji nowego produktu - polsko-angielskiego programu Translatica. Jest on przeznaczony do automatycznego tłumaczenia tekstów na podstawie analizy składniowej i słownika PWN-Oxford.

Nowości sprzętowe

Po raz drugi na Komputer Expo pojawiła się też Aycom Polska oferująca kompaktowe komputery - wykorzystujące standardowe elementy stosowane w PC - zintegrowane z . Aycom zaprosiła do stoiska swego partnera - firmę NEO media Systems, specjalizującą się w budowie kiosków informacyjnych wykorzystujących komputery Aycom. Ubiegłoroczna sprzedaż Aycom PC nie przekroczyła 1000 sztuk, podczas gdy zapowiadano jej wielkość na poziomie 10 tys. Powodem - jak twierdzą przedstawiciele firmy - był fakt, że dopiero w grudniu 2004 r. Aycom Polska uzyskała odpowiednie certyfikaty zgodności z normami CE.

Konica Minolta - główny sponsor Komputer Expo 2005 - zaprezentowała najnowsze modele drukarek, w tym monochromatyczną PagePro 1350W i kolorową magicolor 2400W (ma być dostępna na polskim rynku w marcu br.). Z kolei na swoim małym stoisku Epson prezentował drukarki fotograficzne i urządzenie wielofunkcyjne.

Nowością była kolorowa drukarka laserowa kosztująca niewiele ponad 1000 zł.


TOP 200