Komórki: Motorola coraz słabsza
- Łukasz Bigo,
- 11.07.2008, godz. 09:04
Motorola, amerykański gigant, który przez wiele lat dominował na rynku telefonów komórkowych, dziś nie daje sobie rady z konkurencją. W drugim kwartale 2008 roku korporacja spadła na piąte miejsce pod względem liczby sprzedanych telefonów komórkowych.
Zgodnie z informacjami podanymi przez tajwański portal DigiTimes, w II kw. 2008 roku na pierwszym miejscu znajdowała się Nokia z udziałem wynoszącym 40% (w I kw. było to 40,5%). Na drugim miejscu ulokował się Samsung zdobywający serca kolejnych użytkowników - firma zdobyła już 18% rynku (I kw. - 16,2%). Trzecie było LG z udziałem 9,3% (I kw. - 8,6%), czwarty Sony Ericsson mający 8% (I kw. - 7,8%).
Motorola znalazła się na piątym miejscu z udziałem wynoszącym 7,3%. W pierwszym kwartale było to jeszcze 9,6%. Zgodnie z szacunkami, w ciągu ostatnich 3 miesięcy firma sprzedała zaledwie 22-23 miliony urządzeń, podczas gdy lider zestawienia, Nokia, 120 milionów telefonów.
Dodatkowe informacje: "Motorola to fall to 5th place in 2Q handset ranking" (w języku angielskim)