Komórki: Motorola coraz słabsza

Motorola, amerykański gigant, który przez wiele lat dominował na rynku telefonów komórkowych, dziś nie daje sobie rady z konkurencją. W drugim kwartale 2008 roku korporacja spadła na piąte miejsce pod względem liczby sprzedanych telefonów komórkowych.

Zgodnie z informacjami podanymi przez tajwański portal DigiTimes, w II kw. 2008 roku na pierwszym miejscu znajdowała się Nokia z udziałem wynoszącym 40% (w I kw. było to 40,5%). Na drugim miejscu ulokował się Samsung zdobywający serca kolejnych użytkowników - firma zdobyła już 18% rynku (I kw. - 16,2%). Trzecie było LG z udziałem 9,3% (I kw. - 8,6%), czwarty Sony Ericsson mający 8% (I kw. - 7,8%).

Motorola znalazła się na piątym miejscu z udziałem wynoszącym 7,3%. W pierwszym kwartale było to jeszcze 9,6%. Zgodnie z szacunkami, w ciągu ostatnich 3 miesięcy firma sprzedała zaledwie 22-23 miliony urządzeń, podczas gdy lider zestawienia, Nokia, 120 milionów telefonów.

Dodatkowe informacje: "Motorola to fall to 5th place in 2Q handset ranking" (w języku angielskim)

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200