Kolejny stratny kwartał Amazon.com

Choć największy na świecie sklep internetowy odnotował kolejną stratę, to jego przychody wzrosły o ok. 84%. Szefowie Amazon.com twierdzą, że na słaby wynik miała wpływ, charakterystyczna dla rynku detalicznego, sezonowość sprzedaży.

W II kw. 2000 roku finansowego Amazon.com, największy na świecie sklep online, ponownie odnotował stratę. Tym razem była ona jednak nieznacznie mniejsza, niż przewidywali analitycy z Wall Street.

Firma odnotowała stratę netto w wysokości 115,7 mln USD, przy przychodach 577,9 mln USD. W analogicznym okresie rok temu strata netto wyniosła 82,8 mln USD, a sprzedaż 314,4 mln USD.

Choć strata była mniejsza od szacunków analityków, to spodziewali się oni również większych przychodów Amazona, które - ich zdaniem - miały osiągnąć co najmniej 585 mln USD.

Przedstawiciele Amazon.com przyznali, że wzrost przychodów był mniejszy niż firma zakładała początkowo. Jako powód tej sytuacji podano uzależnienie sprzedaży od konkretnych sezonów. Szefowie sklepu, z Jeffem Bezosem na czele, są jednak zadowoleni z osiągniętych wyników i podkreślają, że w podsumowanych trzech miesiącach odnotowano ok. 84-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem z roku 1999.

***

Prezes Amazon.com odchodzi

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200