Kolejne problemy z CarPlay po aktualizacji do iOS 16.4.1
-
- 14.04.2023, godz. 09:35
Zapowiedziano już poprawkę, która pojawi się wraz z aktualizacją do iOS w wersji 16.5.
Firma Apple ostatnimi czasy miała problemy ze stabilnością działania swojego systemu łączności smartfonów iPhone z systemami inforozrywki w samochodach - Apple Carplay.

Interfejs Apple CarPlay
Źródło: Dimitri Karastelev / Unsplash
Użytkownicy smartfonów firmy Apple, które zostały zaktualizowane do najnowszej aktualnie wersji iOS 16.4.1 łatającej dwie poważne luki w zabezpieczeniach narzekają na stabilność działania Apple CarPlay. W zależności od posiadanego urządzenia oraz auta mogą wystąpić problemy z połączeniem z usługą.
Zobacz również:
- Polacy jednymi z laureatów konkursu Apple Design Awards 2023
- Android Auto i Apple CarPlay zdominowały rynek
- Relacja z WWDC 2023 - najważniejszej konferencji Apple w roku
Wcześniej podobne problemy pojawiły się po jednej z łatek bezpieczeństwa dla poprzedniej wersji iOS 15 w 2022 roku.
W przypadku problemów z działaniem Apple CarPlay zaleca się sprawdzenie przewodu USB. Musi on posiadać certyfikat Made for iPhone. Dobrym pomysłem jest usunięcie sparowanego auta z poziomu ustawień telefonu oraz wykasowanie smartfona z systemu inforozrywki. Ponowne łączenie może pomóc rozwiązać problem w oczekiwaniu na aktualizację do iOS 16.5.
Część użytkowników mających problemy z działaniem Apple CarPlay na iOS 16.4.1 zdecydowała się na aktualizację do testowej komplikacji systemu iOS 16.5. Oprogramowanie to rozwiązuje problemy z łącznością z Apple CarPlay. Co istotne aktualizacja do wersji beta stała się ostatnimi czasy łatwiejsza. Apple zrezygnowało ze specjalnych profili. Zamiast nich pojawiła się stosowana opcja w ustawieniach systemu operacyjnego.
Firma Apple przygotowuje się aktualnie do wydania dużej aktualizacji Apple CarPlay, która może zadebiutować na konferencji WWDC na początku czerwca 2023 roku.