Kobiety coraz więcej kupują przez Internet

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmy CommerceNet Consortium oraz Nielsen Media Research, po raz pierwszy od dwóch lat odnotowano szybsze tempo wzrostu zakupów dokonywanych w Internecie przez kobiety niż mężczyzn. W raporcie zatytułowanym "April 1999 Internet Demographic Survey" podano, że w ciągu ostatnich 9. miesięcy liczba zakupów dokonywanych przez kobiety drogą elektroniczną wzrosła o 80%

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmy CommerceNet Consortium oraz Nielsen Media Research, po raz pierwszy od dwóch lat odnotowano szybsze tempo wzrostu zakupów dokonywanych w Internecie przez kobiety niż mężczyzn. W raporcie zatytułowanym "April 1999 Internet Demographic Survey" podano, że w ciągu ostatnich 9. miesięcy liczba zakupów dokonywanych przez kobiety drogą elektroniczną wzrosła o 80%.

Kobiety najchętniej kupowały książki (wzrost o 105%), płyty CD i kasety wideo (145%), ubrania (118%) oraz sprzęt komputerowy (160%). Na piątym miejscu znalazły się usługi turystyczne, których sprzedaż wzrosła o 63%.

Z raportu wynika również, że w centrum zainteresowania internautów płci męskiej są zakupy samochodowe, związane z częściami motoryzacyjnymi, oraz komputerowe. Kobiety natomiast najczęściej kupują książki i ubrania. "Badania te uświadomiły nam, że Internet jest bogatym źródłem dodatkowych informacji o produktach" - mówi Peri Drucker, rzecznik CommerceNet. Dzięki temu wiele firm ma możliwość przyjęcia właściwej strategii odpowiadającej potrzebom klientów. Coraz większa liczba sklepów internetowych oferuje także szczegółowe informacje, których wcześniej nie można było uzyskać.

Nowy raport jest zgodny z opublikowanym w lutym br. "New-Car Buying Races On-line", opracowanym przez Forrester Research. Wynikało z niego, że ponad 2 mln osób wykorzystało w ub.r. Internet jako pomoc przy zakupie nowego samochodu. Zamieszczono w nim też szacunki, że do roku 2003 serwisy internetowe przyczynią się do zakupu 8 mln nowych aut, a około pół miliona zostanie zakupionych bezpośrednio drogą elektroniczną.