Kilo-osobo-pecety

Stopniowo rozszerzany jest sposób wykorzystywania oprogramowania Peregrine. W kwietniu br. zostanie uruchomiona funkcja, umożliwiająca zarządzanie licencjami. System będzie monitorować liczbę zainstalowanych kopii oprogramowania i porównywać z podaną przez admi-nistratora liczbą posiadanych licencji. W przypadku przekroczenia liczby licencji, wynikającej z umów z producentami oprogramowania, system powiadamia administratora. Planowane jest również uruchomienie obsługi leasingu, co pozwoli np. na planowanie budżetu.

Szybki i z certyfikatem

Jedną z głównych zalet systemu Peregrine jest krótki czas jego wdrożenia. Wynika to z faktu, że zdecydowana większość funkcji jest zawarta w oprogramowaniu "wyjmowanym z pudełka", tzn. nie jest konieczny długotrwały proces dopisywania kodu przez firmę realizującą wdrożenie. Czas projektu jest uzależniony przede wszystkim od stopnia przygotowania organizacyjnego przedsiębiorstwa i istniejącego systemu zarządzania infrastrukturą. Przeciętnie wdrożenie zajmuje 6-9 miesięcy. Nie brak jednak przykładów wdrożeń trwających nawet dwa lata. Dotyczy to jednak organizacji posiadających wiele lokalizacji na całym świecie i kilkaset tysięcy urządzeń.

"W Thomson multimedia Polska wdrożenie trwało znacznie krócej, ponieważ firma jest doskonale zorganizowana. W przypadku tak przygotowanej firmy możemy zagwarantować, że wdrożenie nie potrwa dłużej niż 2, 3 miesiące" - mówi Józef Ludwicki z firmy Prokom Software. Od kilku lat Thomson multimedia Polska posiada certyfikat ISO; firma była jednym z pierwszych finalistów organizowanego przez naszą redakcję Lidera Informatyki.

Poszczególne moduły systemu posiadają certyfikaty wydawane przez organizacje określające standardy w danej dziedzinie. "Dlatego w przedsiębiorstwach dobrze zorganizowanych wdrożenia trwają krócej. W innym przypadku ich czas wydłuża się o fazę przemodelowania procesów" - dodaje Józef Ludwicki. Jako zalety systemu wskazuje się również osiągany z chwilą wdrożenia wysoki stopień integracji wszystkich aplikacji i modułów wchodzących w skład systemu. "W przypadku innych rozwiązań poszczególne moduły są zazwyczaj implementowane osobno i dopiero później integrowane" - twierdzą przedstawiciele Prokom Software.

Pięć w jednym

InfraCenter for Workgroups składa się z pięciu podstawowych elementów funkcjonalnych:

  • Zarządzanie zasobami - w centralnym rejestrze przechowywane są rekordy opisujące

    posiadane zasoby; zarządzanie nimi obejmuje wszystkie etapy ich użytkowania - od dostawy, przez instalację, konserwację, rozbudowę

    aż po umorzenie lub zwrot

  • Zarządzanie nabywaniem - system pozwala na zarządzanie procesem nabywania wszelkich produktów: sprzętu, oprogramowania, materiałów eksploatacyjnych czy części zamiennych

  • Zarządzanie leasingiem - przeznaczony do obsługi strony kosztowej umów leasingowych, umów o konserwację, kontraktów ubezpieczeniowych czy umów o udostępnienie oprogramowania i świadczenie usług

  • Zarządzanie kosztami - umożliwia monitorowanie i analizę kosztów związanych z poszczególnymi zasobami

  • Zarządzanie help desk - pozwala na automatyzowanie obsługi procesu rozwiązywania problemów zgłaszanych przez użytkowników sprzętu

    Systemy InfraCenter for Workgroups oraz AssetCenter i ServiceCenter są spolonizowane. W module Facility Management spolonizowany jest jedynie interfejs użytkownika. Trwają prace nad polonizacją modułu Fleet Management.


  • TOP 200