Kierunek: Europa

Inwestycja w logistykę

Kierunek: Europa
Planowane centrum logistyczne powstanie pod Warszawą na terenie obecnej fabryki. Odpłatny wynajem powierzchni dystrybutorom i producentom podzespołów, którzy będą tu przechowywać sprzęt wyłącznie na potrzeby NTT, wyeliminuje ryzyko związane ze spadkiem ceny podzespołów, obniży koszty obsługi ich zakupów oraz zmniejszy zapotrzebowanie spółki na kapitał obrotowy. Centrum pochłonie 20 mln zł. "Zwieńczeniem budowy nowego zakładu oraz centrum logistycznego będzie wdrożenie zautomatyzowanego systemu zamawiania komputerów" - mówi Andrzej Kurek. NTT uruchomił pilotażowy program sprzedaży online w sierpniu 2002 r. Jednak pełną parą ruszył on dopiero trzy lata później. Nowa odsłona kanału internetowego umożliwi składanie zamówień kwalifikowanym klientom NTT w Polsce i za granicą. "System będzie obsługiwany jednocześnie przez dostawców i odbiorców. Pierwsi będą na bieżąco wpisywać do systemu informacje o podzespołach składowanych w centrum logistycznym, a klienci będą mogli zamówić dowolne konfiguracje komputerów z podzespołów aktualnie znajdujących się w magazynach centrum logistycznego" - tłumaczy Andrzej Kurek. Jego zdaniem NTT zwiększy konkurencyjność poprzez pełną elastyczność w konfiguracji komputerów przez klientów, a także dzięki redukcji kosztów, eliminację błędów przy przyjmowaniu zamówień oraz skróceniu czasu realizacji zamówień. Koszt tego projektu to 1 mln zł. "To wszystko sprawi, że będziemy producentem komputerów na europejskim poziomie" - podsumowuje Andrzej Kurek.

<hr>

NTT SYSTEM

NTT System to niekwestionowany lider polskiego rynku komputerów stacjonarnych. Jego udział pod względem liczby sprzedanych sztuk sięgnął w 2006 r. 10%. W ciągu roku spółka ta zanotowała ponad 40-proc. wzrost sprzedaży. Jest to bez wątpienia najsilniejszy gracz w kanale detalicznym. Większość jego sprzedaży trafia do rynku SOHO (Small Office Home Office). Bardzo ważny dla NTT był również w 2006 r. sektor publiczny w postaci przede wszystkim dostaw komputerów dla Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Aby zrealizować zapowiedzi dalszego zwiększania sprzedaży komputerów stacjonarnych, spółka musi inwestować w powiększanie mocy produkcyjnych i kanały sprzedaży. Środki pozyskane z emisji akcji NTT zamierza przeznaczyć na budowę nowej fabryki, centrum logistycznego oraz rozpoczęcie sprzedaży elektronicznej. Umożliwi to lepszą penetrację mniejszych miejscowości, w których w dalszym ciągu królują lokalni tzw. składacze i w których klienci wciąż częściej decydują się na kupno komputera desktop niż notebooka.

NTT System coraz śmielej rozwija eksport komputerów, które są później oferowane pod prywatnymi markami sieci handlowych w Europie Zachodniej. Ten perspektywiczny rynek wymaga dużej elastyczności produkcji oraz możliwości produkcji dużej liczby komputerów. Jeżeli spółka zrealizuje planowane inwestycje, ma szansę stać się średniej klasy europejskim producentem OEM, konkurencyjnym wobec producentów azjatyckich.

NTT późno wszedł na rynek notebooków w Polsce i nie odniósł wystarczającego sukcesu, aby być liczącym się partnerem dla azjatyckich producentów komputerów przenośnych. Program Verified by Intel (VBI) mógłby spowodować, że firma ta zaczęłaby produkować notebooki w sposób zbliżony do komputerów stacjonarnych i tym samym korzystając z istniejących kanałów, móc konkurować z producentami markowymi. Jednak perspektywy rozwoju rynku rozwiązań mobilnych zmuszają NTT do intensywnych starań, aby zdobyć na tym rynku zadowalającą pozycję.

<hr>

<center><font size="+6" color="#008000">+</center>

  • Bardzo silna pozycja w kanale detalicznym i dobra świadomość marki na rynku SOHO (Small Office Home Office).
  • Dynamicznie rosnący eksport do Europy Zachodniej.
  • Dostęp do kapitału dzięki debiutowi na giełdzie.
<center><font size="+6" color="#ff0000">-</center>
  • Późne wejście na rynek note-booków opanowany głównie przez międzynarodowych producentów.
  • Stosunkowo słaba pozycja na rynku dystrybucji innych produktów IT.

TOP 200