Kaucja po miesiącu

Po miesiącu od wprowadzenia kaucji przy sprzedaży telefonów komórkowych podczas akcji promocyjnych zdecydowanie spadła w Polsce liczba oszustw popełnianych w salonach telefonii komórkowej.

Po miesiącu od wprowadzenia kaucji przy sprzedaży telefonów komórkowych podczas akcji promocyjnych zdecydowanie spadła w Polsce liczba oszustw popełnianych w salonach telefonii komórkowej.

Według zgodnej opinii operatorów, nowa procedura weryfikacji spełniła swoje zadanie, jakim było odstraszenie nieuczciwych klientów, gdyż liczba transakcji ocenianych przez sprzedawców jako ryzykowne zmniejszyła się dwukrotnie (chodzi głównie o użytkowników, którzy w bardzo krótkim czasie generują nieprzeciętnie wysokie rachunki).

Jak podają operatorzy GSM, na ogólną liczbę 180 tys. zawartych w tym okresie umów, jedynie w 50 przypadkach odnotowano wpłatę kaucji weryfikacyjnej, która u wszystkich operatorów wynosi 760 zł. Odsetek ten stanowi zatem 0,28 promila liczby zawartych umów.

Zdecydowana większość klientów kupując telefon, czyni to na dotychczasowych promocyjnych zasadach - po dokonaniu weryfikacji płatniczej, na którą wyraża zgodę. Nowa procedura w praktyce w żaden sposób nie wpływa więc na sposób obsługi rzetelnego klienta (nie musi on płacić kaucji weryfikacyjnej, aby zakupić telefon w promocji).

Weryfikacja polega na sprawdzeniu u pozostałych operatorów, czy wcześniej nie nastąpiło rozwiązanie umowy o świadczenie usług ze względu na dokonanie nadużycia (np. trwałe zaprzestanie płacenia rachunków). Zdecydowana większość osób przychodząc po telefon do punktu sprzedaży wyraża zgodę na taką weryfikację.