KPMG: Konsumenci nie chcą płacić za treści

Konsumenci nadal nie chcą płacić za treść udostępnianą w kanałach cyfrowych. Jak pokazują wyniki raportu KPMG "Consumers&Convergence V. Zintegrowany styl życia“ tylko 6% respondentów zadeklarowało chęć płacenia za treść. Konsumenci zmuszani do płacenia za treści, wolą poszukać ich w innym miejscu.

Badanie KPMG pokazuje, że maleje liczba osób chętnych do płacenia za treści udostępniane w kanałach cyfrowych. Tylko 6% respondentów zadeklarowało chęć płacenia za treść w 2011 r., podczas gdy w 2010 r. taką gotowość wyraziło 16% konsumentów. Za chęciami idą czyny. "Aż 73% z osób objętych badaniem nie płaci obecnie za żadną treść pozyskiwaną z Internetu, a 56% respondentów stwierdziło, że wolałoby poszukać tej samej treści w innym miejscu niż zapłacić za nią. Potwierdza to, że bardzo trudno będzie zmienić przyzwyczajenie wyniesione z pierwszych faz rozwoju Internetu, gdy praktycznie cała treść była bezpłatna" - mówi Jan Karasek, Dyrektor w dziale Management Consulting KPMG. Jak wynika z raportu KPMG, wzrasta natomiast poziom akceptacji dla reklamy w Internecie czy telefonach komórkowych. Prawie dwie trzecie konsumentów, czyli o ponad 10 punktów procentowych więcej niż 3 lata temu, wskazuje gotowość do odbioru reklamy w kanale elektronicznym, jeśli w zamian za to otrzyma bezpłatny dostęp do wartościowych treści online. Jednocześnie, 10% respondentów deklaruje, że rozważa rezygnację z usług płatnej telewizji. "W przypadku polskich konsumentów, wskazujących chęć rezygnacji z płatnej telewizji, 57% z nich, jako powód do takiej decyzji, wskazuje przekonanie o zbyt wysokiej cenie usługi w stosunku do zakresu oferowanych treści. Wśród respondentów z innych krajów, aż 61%, jako potencjalny powód rezygnacji z usług płatnej telewizji, wskazało satysfakcjonujący ich zdaniem zakres i jakość treści TV dostępnych w Internecie" - dodaje Jan Karasek, Dyrektor w dziale Management Consulting KPMG.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200