Już 6 czerwca duża migracja danych w usługach Google

Posiadacze urządzeń fitness od Fitbit od 6 czerwca mogą logować się za pośrednictwem konta Google.

Zbliża się nieuchronna migracja danych użytkowników urządzeń Fitbit do usług Google. Wyszukiwarkowy gigant w 2019 roku zakupił firmę Fitbit zajmująca się produkcją urządzeń ubieranych oraz rozwiązania welness.

Fitbit integruje się z usługami Google
Źródło: Fitbit.com

Fitbit integruje się z usługami Google

Źródło: Fitbit.com

Wyszukiwarkowy gigant poinformował właśnie o dacie rozpoczęcia transferu danych użytkowników Fitbit z serwerów Fitbit na serwery Google i integrację tych danych z autorskimi usługami rozwijanymi przez Google.

Zobacz również:

  • Kolejny europejski kraj oskarża Google o stosowanie monopolistycznych praktyk
  • Chat GPT 4o trafi na nasze nadgarstki dzięki smartwatchom

Już od 6 czerwca 2023 roku posiadacze urządzeń Fitbit będą mogli zalogować się do swoich kont z wykorzystaniem danych dostępowych do kont Google.

W 2019 roku, krótko po zakupie Fitbit w odpowiedzi na obawy dotyczące bezpieczeństwa i prywatności danych w usługach Fitbit Google przekazało, że umożliwi użytkownikom przeniesienie urządzenia Fitbit na konto Google, gdy pojawi się obsługa logowania. Użytkownicy będą mieli możliwość dostosowania swoich danych podczas przenoszenia i będą mieli możliwość zarządzania swoimi informacjami z poziomu aplikacji Fitbit lub ze strony ustawień Google.

Aktualnie logowanie do usług Fitbit za pośrednictwem konta Google będzie jedynie opcją. Google wkracza w przejściowy okres migracji danych, który zakończy się w 2025 roku - wtedy to Google porzuci wsparcie dla kont Fitbit. Logowanie za pośrednictwem identyfikatora Fitbit zostanie zakończone - jedyną możliwością logowania będzie wykorzystanie konta Google.

Google wielokrotnie podkreślało, że zdaje sobie sprawę z faktu, że użytkownicy mogą nie być zadowoleni z migracji danych. Firma obiecuje, że dane dotyczące zdrowia i samopoczucia użytkowników Fitbit nie będą wykorzystywane w rozwiązania Google Ads i pochodnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200