Jeśli chodzi o wysokość obrotów, App Store wygrywa zdecydowanie z Google Play
- Janusz Chustecki,
- 06.10.2020, godz. 11:11
Może to być dla niektórych sporym zaskoczeniem, ale pomimo tego iż zdecydowana większość smartfonów pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Android (szacuje się, że system ten opanował 85% tego rynku), to nie użytkownicy takich smartfonów wydają najwięcej na zakup aplikacji, ale ci którzy posiadają smartfony iOS.
I tak np. w okresie od lipca do września tego roku sklep z aplikacjami iOS (App Store) odnotował obroty w wysokości 19 mld USD. W tym samym okresie zeszłego roku było to 14,5 mld USD, co oznacza wzrost o 31%.
W przypadku systemu Android (sklep Google Play) było to 10,3 mld USD (porównując rok do roku wzrost o 33%). Zakupy w sklepie Google Play rosną więc nieco szybciej niż zakupy w sklepie App Store, ale porównanie obu liczb (19 mld USD i 10,3 mld USD) nie pozostawia wątpliwości, kto na sprzedaży mobilnych aplikacji zarabia najwięcej.
Zobacz również:
- Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
- Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej
- Duża zmiana - Apple zezwala na tworzenie emulatorów gier
Jeśli chodzi o ilość pobrań, to w trzecim kwartale tego roku użytkownicy smartfonów pobierali aplikacje z obu sklepów 36,5 miliarda razy. Oznacza to wzrost o 23,3% w porównaniu z zeszłym rokiem (wtedy było to 29,6 miliarda pobrań).
Pomimo tego, że aplikacja TikTok boryka się z trudnościami i wiele wskazuje na to iż może zostać zablokowana w USA, to właśnie ona zdobywa obecnie najwięcej nowych subskrybentów na całym świecie. Dość powiedzieć, że porównując rok do roku w trzecim kwartale tego roku ilość pobrań tej aplikacja wzrosła aż o 800%. To robi wrażenie, gdyż rzadko się zdarza aby jakaś aplikacja mogła się pochwalić takim wynikiem.
Użytkownicy tej aplikacji mogą tworzyć krótkie filmy o długości 15 lub 60 sekund i to właśnie ona zajmuje pierwsze miejsce (chodzi o ilość pobrań) na obu listach (Google Play i App Store).