Japończycy nie cenią sprzętu Samsunga

Japończycy są bardzo przywiązani do swoich rodzimych marek. Na własnej skórze przekonał się o tym koreański gigant - firma Samsung, której przedstawiciel poinformował o zaprzestaniu detalicznej sprzedaży sprzętu elektronicznego na japońskim rynku.

Firma Samsung odnotowuje duże sukcesy rynkowe i często wychodzi zwycięsko z konfrontacji z japońskimi korporacjami. Okazuje się jednak, że na ich rodzimym rynku radzi sobie bardzo słabo. Lee Eun-hee, rzeczniczka koreańskiego giganta, poinformowała, że jej firma wycofuje się z detalicznej sprzedaży sprzętu elektronicznego (telewizory, DVD, MP3) w Kraju Kwitnącej Wiśni. Powód jest oczywisty. Japończycy wybierają urządzenia sygnowane marką któregoś ze swoich rodzimych producentów takich jak Sony czy Panasonic.

Samsung w dalszym ciągu będzie dostarczał monitory LCD dla biznesu oraz komponenty takie jak panele ciekłokrystaliczne i moduły pamięci. Nie przerwie również współpracy z działającą m.in. na rynku telefonii komórkowej firmą Softbank Corp.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200