Jakie kompetencje są potrzebne do pracy w Centrach Usług Wspólnych?

Centra Usług Wspólnych to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów na polskim rynku pracy. Kogo poszukują pracodawcy w tym sektorze i jakie umiejętności powinien posiadać idealny kandydat? Podstawą są języki obce i kompetencje miękkie.

Branża Shared Services Center (SSC), czyli usług dla biznesu lub Centra Usług Wspólnych, obecnie zatrudnia ponad 100 tysięcy pracowników, a eksperci przewidują dalszy wzrost zatrudnienia w niej - nawet o 10-20% w stosunku do ubiegłego roku. Według raportu "Kogo poszukują pracodawcy?", przeprowadzonego przez Monster Worldwide Polska w II półroczu 2012 roku, Centra Usług Wspólnych są jedną z czterech najbardziej dynamicznie rozwijających się branż i najczęściej poszukujących nowych pracowników. Od sierpnia do listopada ubiegłego roku, średnio 5% ofert pracy zamieszczanych na portalu kariery monsterpolska.pl było skierowanych do kandydatów z sektora SSC. Przede wszystkim poszukiwano specjalistów ds. obsługi klienta (72% ofert pracy), a także obsługi technicznej oraz konsultantów.

Podstawową umiejętnością, jaką powinien cechować się kandydat aplikujący na stanowisko w sektorze usług dla biznesu, jest znajomość języków obcych. "Język angielski to w obecnych czasach absolutna podstawa. Żeby być konkurencyjnym na rynku SSC, należy znać także inne języki obce. Preferowane są: francuski, włoski, portugalski, holenderski, hebrajski, norweski, szwedzki oraz arabski" - mówi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl. Ponadto, kandydat powinien posiadać kompetencje miękkie oraz społeczne, czyli: być zorientowanym na klienta i nastawionym na realizację celów oraz rozwiązywanie problemów. Liczy się także odpowiedzialność i umiejętność pracy w zespole. Istotne jest również co najmniej roczne doświadczenie zawodowe potencjalnego pracownika - jest to druga, po znajomości języków obcych, kompetencja wymieniana najczęściej przez pracodawców w ofertach pracy na portalu monsterpolska.pl.

Zobacz również:

Według prognoz ekspertów 2013 będzie rokiem dynamicznych inwestycji związanych z rozwojem Centrów Usług Wspólnych. "Będziemy mieli do czynienia z wysokim zapotrzebowaniem na specjalistów w takich dziedzinach, jak: IT, księgowość, obsługa klienta oraz finanse. Wzrasta więc szansa na znalezienie pracy w Centrach Usług Wspólnych, świadczących działania dla tych sektorów, dla osób wykształconych, ambitnych, znających co najmniej dwa języki obce oraz posiadających umiejętności społeczne" - podsumowuje Małgorzata Majewska.


TOP 200