Jaka strategia dla BYOD?

Róbmy to z głową

Wydaje się, że od BYOD nie ma już odwrotu. Przypomina to nieco sytuację sprzed lat, kiedy firmy ograniczały swoim pracownikom dostęp do internetu, a potem komunikatorów oraz serwisów społecznościowych w obawie o wyciek poufnych danych i utratę produktywności. Okazało się potem, że to właśnie za sprawą tego typu mediów komunikacja wewnątrz korporacji może przebiegać sprawniej, a sami pracownicy pozbawieni nadmiernych ograniczeń czują się w swoim miejscu pracy lepiej.

Oczywiście, nie uda nam się z dnia na dzień zmienić nastawienia działów IT, które przez lata wypracowały sobie stabilny model działania i skutecznie opierały się jakimkolwiek formom rozproszenia. Ich zadanie to pogodzenie nowego ze starym - adaptacja istniejących rozwiązań do nowych standardów. Przy odrobinie wyrozumiałości i elastyczności z obu stron powinno się udać. Potrzeba czasu i przede wszystkim wszechstronnej edukacji o korzyściach i zagrożeniach płynących z BYOD w firmie. A wszystko po to, by skrót BYOD nie zmienił się z Bring Your Own Device w Bring Your Own Disaster.

Zobacz również:

  • Najlepsze MDM-y do ochrony urządzeń mobilnych na 2023
  • Bezpieczeństwo urządzeń końcowych - 9 kluczowych zasad
Jaka strategia dla BYOD?

TOP 200