Jak zdefiniować spam?
-
- Monika Tomkiewicz,
- 25.07.2007, godz. 09:05
Rada Ministrów przyjęła właśnie projekt nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego oraz niektórych innych ustaw. Wśród licznych zmian, jakie wprowadza nowela, znajduje się rozbudowana regulacja dotycząca przesyłania tzw. spamu ("informacji niezamówionych") - informuje Puls Biznesu.
Problemem okazała się już jednak sama definicja "informacji niezamówionych", która znacząco rozszerza katalog przekazów "niezamówionych". Zabronione ma być zatem nie tylko rozsyłanie "niezamówionej informacji handlowej", ale również przesyłanie informacji o charakterze ideologicznym, politycznym, rozrywkowym lub charytatywnym. Definicja zawiera też sformułowanie wskazujące, że za spam może być uznana jakakolwiek informacja (treść) o dowolnym charakterze - czytamy w Pulsie Biznesu, który wnioskuje, że w tak dalece nieokreślonych, a nawet rozmytych ramach stosowanie proponowanej regulacji antyspamowej może być znacznie utrudnione.