Jak wypozycjonować się w LinkedIn?

Dla wielu firm rekrutacyjnych popularny biznesowy serwis społecznościowy LinkedIn jest tak naprawdę wyspecjalizowaną wyszukiwarką potencjalnych pracowników - na stronie można bowiem znaleźć setki tysięcy szczegółowych profilów profesjonalistów z najróżniejszych branż. Problem w tym, że w takim tłumie trudno się wyróżnić - na szczęście jest kilka trików, dzięki którym można wypaść lepiej w wynikach wyszukiwania w LinkedIn.

"Jeśli chcesz, by ktoś znalazł cię za pośrednictwem LinkedIn, musisz pojawiać się w wynikach wyszukiwania - to oczywiste. Ten serwis to takie mini-Google - a przecież wiele osób i firm płaci duże pieniądze za dobre pozycjonowanie w Google. W LinkedIn można osiągnąć podobne efekty - i związane z tym korzyści - a wcale nie trzeba za to płacić" - tłumaczy Lewis Howes, autor książki "LinkedWorking: Generating Success On The World's Largest Professional Networking Website".

Pojawianie się na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania w LinkedIn przynosi wiele korzyści. Jeśli szukasz pracy, head hunterzy łatwiej cię znajdą. Jeśli chcesz wypromować swoją firmę - będzie ci łatwiej, jeśli będziesz wysoko na liście wyników wyszukiwania fraz związanych z twoją branżą. Jak w takim razie poprawić swoje wyniki? Wystarczy zastosować się do trzech podstawowych wskazówek:

1. Stwórz listę słów kluczowych

Zastanów się, co mogliby - i powinni - wpisywać ludzie, którzy chcą znaleźć cię w LinkedIn. Jeśli jesteś konsultantem IT, tymi słowami powinny być np. IT, informatyk, konsultant. Jeśli programujesz - może: developer, open-source, programista? Tak czy inaczej, ta lista nie powinna być przesadnie długa - Howes zaleca, by liczba słów kluczowych nie przekraczała trzech.

Zobacz również:

  • Microsoft oferuje bezpłatne szkolenia w zakresie generatywnej AI

2. Wypromuj swój profil

Przejrzyj starannie swój profil i zadbaj o to, by wybrane słowa kluczowe znalazły się wszędzie tam, gdzie powinny (pamiętaj - nie ma sensu umieszczać ich na siłę, to może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego - o tym piszemy dalej). Zacznij od nagłówka profilu - warto, by znalazło się w nim tylko jedno zdanie, które dokładnie opisze czym się zajmujesz, co potrafisz i jak możesz pomóc nowego pracodawcy, kontrahentowi itp.

Później przejrzyj cały profil i umieść słowa kluczowe m.in. w opisie historii zatrudnienia oraz informacji o wykształcenia (to bardzo ważne dla dobrego pozycjonowania profilu w wynikach wyszukiwania).

3. Ważne - nie przesadzaj!

Podczas wykonywania powyższych operacji kusząca może być perspektywa dodania słów kluczowych w każdym polu profilu - ale tego w żadnym razie nie należy robić. "Wprowadzaj je tylko tam, gdzie naprawdę powinny się pojawić - profil musi wyglądać schludnie i profesjonalnie" - tłumaczy Lewis Howes. Bezsensowne naszpikowanie profilu "keywordami" najprawdopodobniej sprawi, że poszukujący pracownika head hunter natychmiast odrzuci twoją kandydaturę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200