Jak rozmawiać z najmłodszymi o technologii?

Fake newsy, sztuczna inteligencja, bezpieczeństwo w sieci i VR - nie wiesz, jak tłumaczyć dziecku współczesny świat? Pomogą Ci w tym czołowi eksperci - współtwórcy pierwszego w Polsce komiksu edukacyjnego dla dzieci i rodziców “Róża, a co chcesz wiedzieć?” W sprzedaży dostępna jest już 2. część książki, wraz z pakietem lekcji programowania Scratch, grą edukacyjną i rebusami.

Jak rozmawiać z najmłodszymi o technologii?

Ola i Piotr Stanisławscy, Janina Bąk, Aleksandra Przegalińska, Piotr Konieczny, Kasia Gandor i Przemek Staroń to tylko wybrani współtwórcy komiksu, którzy wraz z tytułową - Różą i jej młodszą siostrą Maliną, zabiorą czytelników na wycieczkę w kosmos, zaproszą do zabawy z inteligentnym robotem, podpowiedzą, jak przyswajać szkolną wiedzę oraz wytłumaczą działanie płatności w internecie. „Róża, a co chcesz wiedzieć? 2” - kolejna część popularnego komiksu edukacyjnego dla dzieci i ich rodziców właśnie trafiła do sprzedaży. Zawiera aż 13 lekcji programowania w Scratch! Ponad 200 - stronicowa publikacja, e-book oraz dodatki w postaci edukacyjnej gry planszowej i zeszytu kreatywnego dostępne są na stronie: edukomiks.pl. Pomysłodawcami i współtwórcami publikacji są Artur Kurasiński i znany rysownik Tomasz Minkiewicz.

“Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, fake newsy czy zrównoważony rozwój - to tylko część pojęć i zjawisk, które chcemy przybliżyć dzieciom i ich rodzicom aby pomóc im lepiej rozumieć rzeczywistość wokół nas.” - mówi Artur Kurasiński

Zobacz również:

  • Trendy technologiczne 2024 według AWS
  • Dzisiaj rusza konkurs FakeHunter Challenge – Fake News Alert
  • Bezpieczeństwo w chmurze publicznej nadal priorytetowe#

“Celem publikacji jest także przekonanie dzieci i ich rodziców, że nowe technologie, informatyka czy programowanie nie są zarezerwowane wyłącznie dla chłopców. W Polsce nadal panuje ten mit...” - dodaje pomysłodawca komiksu

Impulsem do pracy nad komiksem była osobista historia autora. Pewnego dnia jego córka Róża, wróciła zapłakana ze szkoły, ponieważ nie mogła zapisać się na zajęcia z robotyki. Kurs był zaadresowany “tylko dla chłopców”. Szkoła nie widziała w tym problemu, a ojcu polecono zapisać córkę na inne zajęcia. Tak powstał pomysł komiksu, który przekonuje, że programowanie i nowe technologie ciekawić mogą każdego - niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Komiks spodoba się nie tylko dzieciom, dorosłym również.

Druga część “Róża, a co chcesz wiedzieć” pierwszy sprzedażowy sukces ma już za sobą. Na początku roku komiks został okrzyknięty “największą zbiórką crowdfundingową” na platformie Wspieram.to.

Computerworld jest patronem medialnym komiksu "Róża, a co chcesz wiedzieć?"

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200