Jak korzystnie sfinansować wdrożenie IT?

Materiał promocyjny Rozbudowa IT w firmie nie musi być kosztowna ani oznaczać olbrzymiej i ryzykownej finansowo inwestycji. Model SaaS to przede wszystkim możliwość korzystania z rozwiązania tak długo, jak jest ono potrzebne, bez konieczności inwestowania w rozwiązania własne. To jak zjeść ciastko i mieć je nadal.

Jak korzystnie sfinansować wdrożenie IT?

Wiemy o tym na pewno - pandemia COVID-10 przyspieszyła procesy transformacji cyfrowej. W organizacjach zwiększyło się zapotrzebowanie na rozwiązania do pracy zdalnej i współpracy w przestrzeni cyfrowej z klientami i partnerami biznesowymi. Nie musi to być tylko skutkiem pandemii, ponieważ już od kilka lat wcześniej socjologowie zauważyli, że młodzi ludzie preferują modele subskrypcyjne (dowodem jest popularność serwisów streamingowych, a Spotify zdeklasowało na rynku płyty CD). Zmieniło się także podejście do finansowania IT. Aktualnie klienci oczekują rozwiązań skrojonych na miarę i bardziej interesuje ich korzystanie z technologii niż posiadanie jej na wyłączność. Ważnym elementem pozostaje optymalizacja przepływów pieniężnych, dzięki czemu firmy mogą zachować pełną operacyjność i zatrudnienie nawet podczas lockdownów. Wybór usługi z niższą ceną wejścia, a taki jest model subskrypcyjny, nasuwa się sam.

Z wyżej wymienionych powodów ciężar wydatków IT zostały przesunięty na wdrażanie elastycznych rozwiązań w chmurze, manager services i modele usługowe. Pozwoliło to firmom na szybkie budowanie aplikacji wspierających nowe funkcje biznesowe, umożliwiających niejednokrotnie modyfikację modeli biznesowych pozwalających na dopasowanie się do nowej rzeczywistości. Choć bowiem dla części przedsiębiorstw pandemia oznaczała wzrost przychodów i przyspieszenie rozwoju, to wszystkie firmy przykładają teraz większą wagę do bezpieczeństwa – w każdym wymiarze, a zwłaszcza ludzi, sieci (cyberbezpieczeństwa) i finansowego. Modele zużycia IT pomagają dostosować przyszłe płatności do rzeczywistego wykorzystania i umożliwiają skalowanie potrzeb biznesowych w zależności od zapotrzebowania.

Dostawcy rozwiązań IT nie musieli przebudowywać swoich strategii, ponieważ większość z nich już na kilka lat przed pandemią wdrożyła ofertę modelu usługowego. Na czas pandemii Covid-19 CISCO, firma odpowiedzialna społecznie, udostępniła wiele swoich produktów za darmo, aby pomóc swoim klientom rozwiązać wywołane nową sytuacją problemy. Mogli oni przetestować innowacyjne rozwiązania technologiczne bez kosztów, a zakres i rodzaj usługi, której naprawdę potrzebują, wybrać i zakupić później, często na preferencyjnych warunkach. Klienci docenili szereg korzyści – zakup usług CISCO w modelu as a service jest szybki, niekosztowny, bez przewlekłych wewnętrznych procesów decyzyjnych, na których często utykają nowe wdrożenia, a przede wszystkim skalowalny i elastyczny. To brak konieczności inwestowania w zakup i utrzymanie infrastruktury sprzętowo-serwerowej. To płacenie za te rzeczy, których w danym czasie potrzebujemy – jeśli zmieniamy koncepcję działania, nie tracimy środków zainwestowanych w zakup, po prostu zmieniamy model subskrypcji.

Samo rozłożenie kosztów w czasie ułatwia budżetowanie. Menadżerowie mogą się skupiać na kluczowych kwestiach dla ich biznesu – zwiększaniu wydajności, rentowności, konkurencyjności i innowacjach w swojej branży. Wszelkie pozostałe innowacje technologiczne potrzebne do prowadzenia firmy znajdą w CISCO.

W ramach Cisco Capital firma rozbudowała ofertę finansowania rozwiązań – w zakresie sprzętu, oprogramowania i usług a oprócz darmowego okresu próbnego oferuje technologie w modelu OPEX.

Program finansowania technologii CISCO obejmuje takie instrumenty jak leasing, leasing operacyjny, pożyczki oraz sprzedaż i leasing zwrotny. Dzięki kompleksowości oferty CISCO jest ona zaskakująco konkurencyjna cenowo. W Polsce można skorzystać z wielu instrumentów finansowych, także unijnych. Biuro Cisco ds. Finansowania Publicznego CISCO pomaga klientom uzyskać dostęp do różnych, optymalnych dla ich biznesu, źródeł finansowania i przyspieszyć realizację projektów.

To model kompletny, wpisujący się we współczesność – skoncentrowany na kliencie, elastyczny, przejrzysty i pozwalający klientom uwolnić ich zasoby.


Przyszłość pracy hybrydowej wg Cisco

Podczas międzynarodowej konferencji WebexOne 2021, która odbyła się pod koniec października 20201, Cisco - twórca platformy komunikacyjnej Webex, ogłosił szereg nowych funkcjonalności dla tego ekosystemu. Tempo, w jakim rozwija się Webex świadczy na pewno o jednym – Cisco nie tylko mówi o przyszłości pracy hybrydowej, ale robi wszystko, by dzięki platformie Webex była ona jak najbardziej wydajna, bezpieczna i przyjazna użytkownikom. Innowacje wprowadzane przez producenta dotyczą zarówno warstwy oprogramowania, jak też sprzętowej, chociażby w postaci udanych partnerstw z renomowanymi dostawcami sprzętu audio. Praca hybrydowa potrzebuje audio i wideo, ale też będzie wymagać nowych technologii przyszłości, jak na przykład hologramy. To wszystko już jest na Webex!

Chcesz dowiedzieć się, jak Twoja organizacja może skutecznie funkcjonować w nowej rzeczywistości komunikacyjnej? Pobierz PDF i zobacz, jak Cisco wspiera przyszłość.


Chcesz dowiedzieć się więcej o produktach Cisco,
bądź jesteś zainteresowany programem finansowania technologii?

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!


Wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych zebranych przez IDG Poland S.A. partnerowi biznesowemu - firmie Cisco Systems Poland Sp. z o.o. w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego produktów i usług tej firmy. Przyjmuję do wiadomości, że w momencie przekazania moich danych partnerowi biznesowemu IDG Poland S.A. staje się on również administratorem moich danych. Zgadzając się na udostępnienie danych do Cisco, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności Cisco.