Jak dilerzy samochodowi mogą wykorzystać technologię do osiągania sukcesów?

Ponad połowa klientów zaczyna poszukiwania samochodu od wyszukiwarki internetowej. Dzisiejsi klienci, obeznani z technologiami cyfrowymi, rzadziej odwiedzają salony, a informacje czerpią z internetu, urządzeń mobilnych i materiałów wideo i na tej podstawie podejmują decyzje. W związku z tym już w momencie wejścia do salonu dysponują ogromną ilością informacji. Zaspokajanie potrzeb klienta w zakresie wyszukiwania informacji i dostarczanie mu inspiracji ma kluczowe znaczenie – dilerzy, którym się to uda, mają większe szanse na finalizację sprzedaży.

Klienci zazwyczaj wybierają samochód w ciągu dwóch miesięcy od rozpoczęcia poszukiwań. Przez ten czas korzystają z kanałów online i offline oraz cztery razy zmieniają kanał. Oczekują, że ich preferencje będą pamiętane również w innych kanałach, aby nie musieli się powtarzać. Dilerzy, którym nie uda się zapewnić bezproblemowej wielokanałowej obsługi, ryzykują utratę klienta.

Zachowania zakupowe klientów dają dilerom samochodowym duże możliwości zwiększenia sprzedaży. Po pierwsze, powinni używać inteligentnego targetowania i analiz do tego, aby nawiązywać kontakty z potencjalnymi klientami już w momencie rozpoczęcia poszukiwań online oraz udostępniać im przydatne informacje na temat wyglądu, cech i zalet poszczególnych samochodów. Powinni też zachęcać potencjalnych klientów do wejścia na stronę salonu, aby lepiej zapoznać się z daną marką i modelem.

Ponadto klienci w dużym stopniu sugerują się osobistymi rekomendacjami, w związku z czym dilerzy powinni szukać „promotorów” – klientów, którzy są tak zadowoleni z zakupionego produktu, że będą go gorąco polecać swojej rodzinie, kolegom i znajomym. Zdobywanie promotorów zwraca się w dwójnasób: nie tylko mają wyższy wskaźnik lojalności i ponownych zakupów, lecz także polecają produkty innym, wywierając na nich wpływ.

Technologia w branży motoryzacyjnej

Aby przyciągnąć klientów w dzisiejszym świecie cyfrowym, trzeba zapewnić im jednolitą i prostą obsługę we wszystkich kanałach, które wybiorą do kontaktu z firmą. Ze względu na coraz większą liczbę kanałów zapewnienie bezproblemowej i spójnej obsługi jest obecnie bardzo skomplikowane. Jak dilerzy samochodowi mogą wykorzystać technologię do osiągania sukcesów? Zapraszamy do lektury!