JTT podaje wyniki

Znaczny przyrost przychodów zanotował w 1995 r. drugi co do wielkości producent komputerów osobistych w Polsce - JTT Computer. Przychody macierzystej spółki zamknęły się sumą 173 mln zł, co oznacza 63% wzrost w stosunku do 1994 r., kiedy to wrocławska spółka podała sumę przychodów wysokości 106 mln nowych zł. Wstępna kalkulacja przychodów osiągniętych przez cały holding - wg szacunków firmy - daje wynik 325 mln zł. Zysk netto spółki macierzystej wynosi 5,5 mln zł.

Znaczny przyrost przychodów zanotował w 1995 r. drugi co do wielkości producent komputerów osobistych w Polsce - JTT Computer. Przychody macierzystej spółki zamknęły się sumą 173 mln zł, co oznacza 63% wzrost w stosunku do 1994 r., kiedy to wrocławska spółka podała sumę przychodów wysokości 106 mln nowych zł. Wstępna kalkulacja przychodów osiągniętych przez cały holding - wg szacunków firmy - daje wynik 325 mln zł. Zysk netto spółki macierzystej wynosi 5,5 mln zł.

W ub.r. JTT sprzedał 30 tys. komputerów ADAX, co oznacza 20% wzrost wolumenu sprzedaży. Jak stwierdził Tomasz Czechowicz, prezes JTT jego firma "nie zajmuje się obecnie sprzedażą niepełnych systemów" tzw. kadłubków, które jeszcze dwa lata temu stanowiły ok. 55% całkowitej liczby sprzedanych 45 tys. komputerów. Jako dystrybutor JTT Computer jest obecnie dostawcą znaczącej liczby podzespołów dla małych i średnich firm komputerowych. "Zamierzamy w 1996 r. zwiększyć możliwości montażowe do 60 tys. sztuk rocznie" - zapewnił Tomasz Czechowicz.

JTT Computer ocenia, że w rozpoczynającym się roku skala rozwoju rynku komputerowego w Polsce osiągnie pułap 30-40%. Oznacza to, - wg przedstawicieli wrocławskiej firmy - że zostanie sprzedanych ok. 350 tys. komputerów, z czego JTT zamierza dostarczyć ok. 15%. Zdaniem dyrektora finansowego spółki JTT zamierza zwiększyć przychody w 1996 r. o 60%.

I kwartał 1996 r. dla wrocławskiego holdingu będzie oznaczał inaugurację sieci sklepów ADAXLand, które mają stać się bazą dla dystrybucyjnej działalności spółki. Oprócz kontynuacji sprzedaży sztandarowego produktu firmy, jakim jest komputer ADAX, JTT podpisze najprawdopodobniej umowę dystrybucyjną z innym, najprawdopodobniej zachodnim producentem komputerów osobistych. Na rynek niemiecki wrocławska firma zamierza w tym roku wprowadzić tanie, nie wymagające serwisu maszyny multimedialne, a także markowe komputery jednego z amerykańskich producentów. Dzięki temu przedstawiciele spółki spodziewają się zwiększyć udział eksportu w całkowitej sprzedaży do 25%. Główne kierunki ekspansji firmy to obecnie: Białoruś, Czechy, Niemcy, Słowacja i Ukraina.

Prawie dwukrotnie JTT zamierza zwiększyć w 1996 r. liczbę sprzedawanych komputerów PC - do 50 tys. szt. Jacek Lorenc, rzecznik prasowy spółki zapowiedział wprowadzenie do oferty nowej linii komputerów ADAX Omega, opartej na procesorach Pentium Pro 150 i 166, a kierowanej przede wszystkim na rynek korporacyjy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200