Intertelecom '99: Nowe systemy transportowe

Na stoisku Kapsch, oprócz cyfrowych centrali abonenckich Meridian-1, zobaczymy systemy bezprzewodowej łączności kolejowej Zugfunk 2000 i GSM-R oraz elektroniczny system zarządzania taborem samochodowym TourStar.

Na stoisku Kapsch, oprócz cyfrowych centrali abonenckich Meridian-1, zobaczymy systemy bezprzewodowej łączności kolejowej Zugfunk 2000 i GSM-R oraz elektroniczny system zarządzania taborem samochodowym TourStar.

System oparty na centrali Meridian-1 umożliwia tworzenie sieci ISDN ze strukturą kanału typu 2B+D, obsługujących nawet do 10 000 abonentów wyposażonych w terminale analogowe i , a także różnego rodzaju urządzenia informatyczne. Urządzenia abonenckie dołączane do centrali poprzez kanał Euro-ISDN pozwalają na tworzenie sieci LAN, sprawne korzystanie z Internetu i organizację zdalnych stanowisk pracy (teleworking). Centrale Meridian-1 uzyskały świadectwo homologacji ISDN, włącznie z sygnalizacją DSS1, QSIG, pozwalającą na konstruowanie wydzielonych sieci telekomunikacyjnych dla dużych przedsiębiorstw i instytucji. Dzięki zastosowaniu specjalnego pakietu oprogramowania ACD (Automatic Call Distribution) system Meridian-1 pozwala na stworzenie telefonicznego centrum obsługi klienta. Programy ACD umożliwiają automatyczny rozdział wywołań, realizację stanowiska administratora sieci, systemu menedżerskiego, a także różnicowanie usług świadczonych przez call center w zależności od pory dnia.

Kapsch zajmuje się specjalistycznymi systemami telekomunikacyjnymi, przeznaczonymi dla przedsiębiorstw transportowych. Na łódzkich targach firma zaprezentuje dwa produkty przeznaczone dla kolei - pracujący w paśmie 450 MHz system bezprzewodowej łączności kolejowej Zugfunk 2000 oraz jednolity systemu łączności i zabezpieczenia ruchu dla kolei europejskich GSM-R, służący do zapewnienia łączności głosowej oraz do sterowania i zabezpieczania ruchu pociągów.

Na potrzeby transportu samochodowego Kapsch stworzył elektroniczny system zarządzania taborem samochodowym TourStar, służący do optymalizacji obsługi ruchu towarowego i osobowego. Pojazdy objęte systemem są wyposażone w komputery pokładowe o budowie modułowej, umożliwiającej łatwą rozbudowę. Służą one do rejestracji różnych parametrów trakcyjnych pojazdu oraz jego ruchu na trasie. Kierowca może także wprowadzać dane dotyczące załadunku lub rozładunku towarów, czasu spędzonego na przejściach granicznych oraz innych działań i zachowań pojazdu. Automatycznie jest rejestrowana szybkość pojazdu, stan licznika, liczba obrotów silnika, zużycie paliwa, ciśnienie oleju itp. Ponadto system można rozbudować o zapis parametrów istotnych dla użytkownika pojazdu, układ satelitarnego określania pozycji GPS oraz system telekomunikacyjny służący do wymiany danych z centralą za pomocą łączy satelitarnych i sieci GSM.


TOP 200