Intertelecom '93

W Łodzi odbyły się kolejne, już IV Międzynarodowe Targi Łączności. Targi otworzył minister łączności Krzysztof Kilian. W organizowanej przez Międzynarodowe Targi Łódzkie imprezie uczestniczyło 128 firm, z czego 27 zagranicznych z 13 krajów. Jeszcze w roku ub. w Intertelecom '92 uczestniczyło tylko 7 firm z zagranicy.

W Łodzi odbyły się kolejne, już IV Międzynarodowe Targi Łączności. Targi otworzył minister łączności Krzysztof Kilian. W organizowanej przez Międzynarodowe Targi Łódzkie imprezie uczestniczyło 128 firm, z czego 27 zagranicznych z 13 krajów. Jeszcze w roku ub. w Intertelecom '92 uczestniczyło tylko 7 firm z zagranicy.

Na targach można było spotkać wszystkie liczące się na naszym rynku firmy zachodnie, które za sprawą Banku światowego oraz rodzimych inwestorów, już prowadzą prace zakrojone na szeroką skalę. Byli więc producenci cyfrowych central telefonicznych: amerykański potentat telekomunikacyjny AT&T, a zaraz obok Alcatel Polska. Kapsch i Schrack-Ericsson proponowali sprzęt nieco mniejszy: centrale abonenckie oraz prywatne i publiczne systemy komunikacyjne, w tym terminale i urządzenia peryferyjne.

Obok potentatów światowych, bez żadnych kompleksów mogli stanąć i nasi rodzimi wystawcy, oferujący światłowody i łącza optyczne: Fabryka Kabli w Ożarowie, KZA z Zielonki, Molex z Warszawy, Optomex z Łodzi, Lanex z Lublina, czy wreszcie spółka jv Northern-Telecom-Elwro z Wrocławia.

Nie zabrakło dealerów i dystrybutorów sprzętu zachodniego: Apeximu (AT&T), Computex Telecommunication (systemy wielokrotne Motorola, modemy, routery, systemy telemetryczne), Gawinexu z Rybnika (AMT, Samsung, SAT), MAW (Matsushita) czy prywatnej spółki z Olsztyna. Występowała również sama Telekomunikacja Polska SA, promując głównie mikroprocesorowy system taryfikacji i rejestracji połączeń miejscowych i międzymiastowych.

Targom towarzyszyły liczne wykłady, seminaria i konferencje prasowe na temat działalności poszczególnych firm. Chyba najbardziej na czasie dla przeciętnej instytucji były nie tyle zdobycze telefonii komórkowej, transmisja cyfrowa, czy radiolinie, co zagadnienia rozliczania kosztów połączeń telefonicznych, omówione przez warszawską firmę Contec.

Łączna powierzchnia wystawiennicza zajęta przez firmy wynosiła 2200 m2. Jak zauważyła rzecznik Targów dr Małgorzata Gałuszka, w wystawie uczestniczyło ponad 80% z 83 firm, biorących udział w targach ubiegłorocznych. Cena stoiska targowego, w zależności od wyposażenia wynosiła od 900 tys. do 1,5 mln zł za metr kwadratowy. Na tle innych imprez krajowych korzystne było usytuowanie hali targowej (blisko centrum) oraz baza socjalna targów.


TOP 200