Internetowa komunikacja spółek giełdowych z inwestorami pozostawia wiele do życzenia

Jak wynika z badań stron internetowych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, mają one stosunkowo niski poziom w warstwie technologiczno-użytkowej, a duża część firm stosuje rozwiązania sprzed kilkunastu lat.

Takie są krytyczne wnioski z raportu „Internetowa komunikacja spółek z akcjonariuszami – analiza przebiegu VII edycji konkursu Złota Strona Emitenta”, który został opublikowany w sierpniu br. przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

Wynika z niego, że 65% firm nie korzysta z nowoczesnych sposobów komunikacji z inwestorami takich jak: chat, blogi, fora eksperckie, portale społecznościowe lub RSS. A 51% stron internetowych nie dysponuje tak podstawowym narzędziem, jak wyszukiwarka treści.

Ale jednocześnie 27% spółek odpowiedziało na wszystkie zapytania od fikcyjnego inwestora w ciągu 24 godzin (przeważały odpowiedzi w ciągu 3 godzin) i jest to najlepszy wynik od kilku lat. Z drugiej strony prawie 28% firm nie odpowiedziało w przewidzianym czasie na żaden z 3 maili. Jest to odsetek wysoki, ale znacząco niższy niż w roku poprzednim (ponad 31%).

Z raportu wynika też, że 27% spółek prezentuje rozszerzone informacje w języku angielskim (raporty okresowe, bieżące i wyniki finansowe), 38% dane podstawowe, a 35% nie udostępnia żadnych informacji w tym języku.

Podobnie jak w latach ubiegłych najwyższe oceny uzyskały duże polskie spółki, a najniższe notowane na rynku NewConnect. Osobną, zdecydowanie najniżej ocenioną grupą są spółki zagraniczne, z których część ma strony internetowe dobrej jakości, ale olbrzymim problemem jest brak kontaktu z inwestorami indywidualnymi i dostępności treści w języku polskim.

Raport zawiera podsumowane wyników zakończonego w czerwcu br. badania. Przeanalizowano w nim strony 889 internetowych spółek giełdowych, których akcje były w obrocie w dniu 27 września 2013 r.

Co roku po zakończeniu konkursu Złota Strona Emitenta wydajemy raport, w którym można znaleźć nie tylko podsumowanie wyników każdego z trzech etapów konkursu, ale również komentarze i wskazówki ekspertów zajmujących się komunikacja korporacyjną online oraz informacje o najnowszych trendach na rynkach zachodnich. Spółka może również na bazie raportu prześledzić jak wygląda poziom komunikacji w jej kategorii – mówi Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. 2 września 2014 rozpocznie się pierwszy etap ósmej edycji konkursu.

Raport jest dostępny na stronie internetowej Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200