Internet powoli detronizuje telewizję

Internet - powoli detronizując telewizję - w coraz większym stopniu staje się głównym sposobem dotarcia do mediów. Rozwój całego rynku mediów i rozrywki w nadchodzących latach będzie w istotny sposób determinowany ceną dostępu do sieci. Kołem napędowym wzrostu będzie internet mobilny.

Jak wynika z najnowszego raportu firmy doradczej PwC “Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016", liczba abonentów mobilnego dostępu do internetu - główny czynnik napędzający wartość rynku mediów i rozrywki - wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat do 2,9 mld w 2016 r., z czego blisko miliard w Chinach. Wydatki na internet mobilny już teraz stanowią 40% całkowitych wydatków na dostęp do Internetu, a według prognoz PwC w 2016 roku osiągną udział na poziomie 46%.

"Motorem rozwoju w nadchodzących latach będzie zwiększająca się liczba użytkowników internetu mobilnego, która w 2016 roku może sięgnąć 2,9 mld, przy dominującym udziale Chin oraz Indii" - podkreśla Tomasz Prucnal, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC. Wydatki na dostęp do Internetu na świecie wzrosną z 317 mld USD w 2011 roku do 493 mld USD w 2016 r. Z perspektywy rynku polskiego rok 2016 będzie tym, w którym ponad połowa Polaków uzyska dostęp do szerokopasmowego Internetu (obecnie ok. 43%). Odbędzie się to za sprawą ustabilizowanego i umiarkowanego wzrostu wydatków na Internet stacjonarny i znacznie bardziej dynamicznego wzrostu wydatków na Internet mobilny.

W efekcie spodziewana penetracja mobilnym dostępem do Internetu wzrośnie w Polsce z obecnych 11,7% do 38%, budując rynek o wartości 1,2 mld USD. Oznacza to, że już za 4 lata 14 mln Polaków będzie przeznaczać ponad 20 zł miesięcznie na przyjemność korzystania z Internetu przez urządzenia mobilne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200