Interakcje ze światem i potrzeby wyższego rzędu

Interakcje ze światem i potrzeby wyższego rzędu
Obszar systemów klasy CRM (Customer Relationship Management) to najtrudniej definiowalny segment rynku aplikacji biznesowych - ilu dostawców, tyle definicji. Często błędnie określa się tak systemy zapewniające pocztę korporacyjną i utrzymanie bazy klientów, nawet jeśli baza mieści się w arkuszu kalkulacyjnym. W tym ujęciu pewien rodzaj narzędzi CRM ma nieomal każdy podmiot biznesowy w Polsce. Właściwe jest jednak dopiero rozumienie pojęcia CRM jako zestawu narzędzi do poprawy jakości relacji z klientem, automatyzacji procesów sprzedaży, zarządzania komunikacją, kampaniami marketingowymi i programami lojalnościowymi. Podobne pojmowanie specyfiki narzędzi wspierających zarządzanie relacjami z klientami prowadzi do wniosku, że w Polsce jest to prawie niezagospodarowany rynek o bardzo dużym potencjale wzrostowym. Należy podkreślić, że rozwiązania tej klasy pozwalają istotnie podnieść jakość relacji z klientami. Fakt ten czyni z oprogramowania CRM źródło wartości dodanej, choćby w postaci lepszej obsługi sprzedażowej. Tego typu wartość staje się zaś kluczowa na rynkach dojrzałych i wysoce konkurencyjnych. Główni dostawcy rozwiązań CRM w Polsce to: Oracle, SAP, Comarch, Microsoft, a także Salesforce.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200