Intentia już jako Lawson

Dwaj producenci systemów wspomagających zarządzanie - Lawson Software i Intentia International - zakończyli proces integracji, tworząc firmę o rocznych przychodach szacowanych na 750 mln USD.

Dwaj producenci systemów wspomagających zarządzanie - Lawson Software i Intentia International - zakończyli proces integracji, tworząc firmę o rocznych przychodach szacowanych na 750 mln USD.

Intentia występuje już pod nową marką, ale w zakresie jej działania na polskim rynku na razie nie nastąpią zmiany. Oferta nowej firmy składa się obecnie z dwóch głównych linii produktowych - S3 i M3. Pierwszą z nich tworzą aplikacje Lawson Software służące m.in. do zarządzania finansami, łańcuchem dostaw i efektywnością przedsiębiorstwa. Na drugą linię składa się system ERP Intentii Movex, obecnie promowany pod marką M3. W ramach układania nowej oferty Lawson przyjął głównie sektorowy podział produktów. Oprogramowanie z linii S3 to rozwiązania kierowane do podmiotów z sektorów: finansowego, publicznego i handlu detalicznego. M3 to oferta m.in. dla branży produkcyjnej i dystrybucji, czyli tradycyjnych obszarów działania Intentii.

Piotr Michalak

Piotr Michalak

Fuzja ma przyczynić się do wzmocnienia obecności dawnej Intentii poza Europą, kierownictwu zależy przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży systemu M3 na rynku amerykańskim. Natomiast firma nie planuje na razie zmian w ofercie na rynku polskim. "W najbliższym czasie nie mamy zamiaru oferować rozwiązań Lawson Software w Polsce. Firma dopiero przygotowuje się do wejścia na nasz rynek i prowadzi analizy jego potrzeb. Na ich efekty trzeba będzie poczekać co najmniej kilka miesięcy. Po zakończeniu analiz podjęte zostaną decyzje dotyczące lokalizacji wybranych aplikacji" - komentuje Piotr Michalak, prezes zarządu polskiego oddziału Intentii.

W Polsce Lawson planuje budowę sieci partnerskiej, co zarząd Intentii zapowiadał przed kilku miesiącami. Dotychczas firma działała samodzielnie. Teraz chce zawrzeć umowy z integratorami. "Z jednym umowa partnerska jest już podpisana, a rozmowy z kolejnym są bardzo zaawansowane. Negocjacje koordynuje dział współpracy z partnerami w Szwajcarii, a umowa podpisywana jest na szczeblu centralnym" - dodaje Piotr Michalak. Współpraca z integratorami ma pomóc spółce zdynamizować sprzedaż i pozwolić na pewne oszczędności. Intentia Polska ma za sobą kilka trudnych lat, a zwłaszcza rok 2004, kiedy to mimo przedakcesyjnej gorączki inwestycji przychody spółki spadły - zarówno z licencji, jak i usług. Trudny był także 2005 r., który firma zamknęła przychodami na poziomie zbliżonym do 2004 r., czyli ok. 10 mln zł. W bieżącym roku zarząd spółki spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu sprzedaży.


TOP 200