Inteligo na sprzedaż

Bankgesellschaft Berlin AG nabył dodatkowe 51% akcji spółki zarządzającej bankiem Inteligo. Objęcie 100% udziałów w IFS ma posłużyć BGB w łatwiejszej sprzedaży polskich aktywów. Niemiecki bank wycofuje się bowiem z działalności na rynkach Europy Środkowo Wschodniej.

Bankgeselschaft Berlin AG, zmierzający do sprzedaży Inteligo Financial Services, nabył dodatkowe 51% udziałów w spółce i tym samym jest wyłącznym właścicielem firmy zarządzającej wirtualnym bankiem Inteligo. Bankgeselscaft Berlin wycofuje się z działalności na rynkach Europy Środkowo Wschodniej. Objęcie przez BGB 100% udziałów w IFS ma posłużyć łatwiejszej sprzedaży polskich aktywów niemieckiego banku (w tym Bankgeselschaft Berlin Polska).

"Sprzedany będzie cały pakiet, obserwujemy duże zainteresowanie i na pewno do transakcji dojdzie w tym roku. Sądzimy nawet, ze proces ten odbędzie się szybciej" - w odpowiedzi na pytanie o termin sprzedaży tych spółek przez BGB Tomasz Kaźmierowski reprezentujący IFS przytacza opinię Johanesa Eversa, członka rady nadzorczej BGB AG odpowiadającego za proces wycofania się firmy z Europy Środkowo Wschodniej. Zakupem spółek zainteresowane są banki i inne instytucje finansowe. "Zainteresowanie wyraziły instytucje działające m.in. w sektorze ubezpieczeniowym. Są wśród nich także firmy, które dotychczas nie działały w Polsce" - mówi Tomasz Kaźmierowski.

Zobacz również:

  • Mozilla stworzyła nową usługę, która usuwa nasze wrażliwe dane z internetu

Wirtualny bank Inteligo działa na polskim rynku od maja 2001 roku. Bankgesellschaft Berlin (Polska) SA prowadzi operacje bankowe użytkowników kont Inteligo, a Inteligo Financial Services odpowiada za marketing i sprzedaż oraz stronę technologiczną przedsięwzięcia.

Obecnie z kont Inteligo korzysta 140 tys. użytkowników. W marcu bank zaoferuje nowe usługi - kredyt we współpracy z GE Capital Bank InteliPay - usługa ułatwiająca dokonywanie płatności online bezpośrednio z kont Inteligo, bez pośrednictwa specjalnych elektronicznych kart płatniczych lub elektronicznych portfeli. "W tej kwestii staramy się iść tropem np. eBay, udostępniając więcej sposobów płacenia niż nowe usługi typu e-portmonetka" - mówi Tomasz Kaźmierowski.

InteliPay umożliwi na początek zakupy w Wirtualnym Sklepie WP, a także w restauracjach AmRest/Pizza Hut Polska. "Nasza konserwatywna prognoza zakłada, że w ciągu 18 miesięcy 75 tys. użytkowników będzie wykorzystywać InteliPay. Obecnie realizowane umowy z WP i Pizza Hut dobrze ukazują, jakich partnerów chcemy pozyskiwać. Na razie jednak zbyt wcześnie, żeby mówić o kolejnych umowach" - powiedział Tomasz Kaźmierowski.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200