Inteligentna telefonistka

Zestaw Info On Call firmy TTC Computer Products jest programowalnym systemem informatycznym, który łączy w sobie obsługę modemu, zarządzanie bazą abonentów, pocztę głosową oraz usługi typu fax-on-demand. Może on znaleźć zastosowanie w niemal każdej firmie czy małym biurze.

Zestaw Info On Call firmy TTC Computer Products jest programowalnym systemem informatycznym, który łączy w sobie obsługę modemu, zarządzanie bazą abonentów, pocztę głosową oraz usługi typu fax-on-demand. Może on znaleźć zastosowanie w niemal każdej firmie czy małym biurze.

W skład zestawu Info On Call wchodzi karta fax-voice-modem o szybkości 9600 b/s oraz dwie dyskietki z oprogramowaniem, które działa wyłącznie w środowisku DOS. Całość daje się zainstalować w ciągu 4-6 min na niemal każdym komputerze PC (od 286 wzwyż), który ma ok. 10 MB wolnego miejsca na dysku stałym.

Po zainstalowaniu oprogramowania można dostosować je do własnych potrzeb - najpierw trzeba podać dane operatora - dane personalne, adres, numery telefonów i faksów oraz inne tego typu informacje, a następnie określić w jaki sposób system ma reagować na połączenia.

Możliwe są trzy opcje. Pierwsza pozwala wykorzystywać Info On Call jako automatyczną sekretarkę o maksymalnym czasie nagrania do 2,78 godzin, druga dotyczy odbierania i nadawania faksów, a trzecia modemu. Wszystkie są oczywiście sterowane z bazy abonentów, w której określa się sposób reakcji programu oraz rodzaje połączeń.

Wizytówki

W Info On Call odbywa się za pomocą tzw. wizytówek (cards). Określają one elementarne zachowania się systemu, takie jak np. odpowiedź na zgłoszenie abonenta, wysłanie faksu lub poczty głosowej, przyjęcie informacji z zewnątrz, odtworzenie pliku głosowego itd.

System jest jednak na tyle sprytnie pomyślany, że za jego pomocą można zmusić komputer np. do przekazania polecenia na pager i zostawienia tam informacji pod jaki numer należy oddzwonić, wykonania zewnętrznego programu oraz budowy wielopoziomowych menu, po których dzwoniący może się poruszać wybierając numery tonalnie.

W ten sposób można zbudować ciekawe aplikacje, których użyteczne przykłady zostały dostarczone przez producenta. Wśród nich odnajdujemy np. system badania opinii publicznej nt. preferencji w wyborach do parlamentu, system wysyłający faksy z pomocą techniczną oraz system rejestrujący zgłoszenia w stacji obsługi samochodów.

Na marginesie

Trudno jednoznacznie określić w jakich zastosowaniach Info On Call będzie się sprawdzać najlepiej. Dzięki wyposażeniu go w język programowania system nadaje się zarówno do obsługiwania pojedynczej linii w firmie handlowej, jak też po stworzeniu odpowiednich aplikacji do bardziej poważnych zadań, np. systemu zdalnej rezerwacji biletów lotniczych w biurze podróży.

Wadą Info On Call jest ograniczenie do obsługi jednej tylko linii telefonicznej, zaletą zaś prostota obsługi i niska cena.


TOP 200