Intel zapowiada śmierć marki McAfee.

Na początek krótkie przypomnienie. Intel kupił firmę McAfee w połowie 2010 roku, płacąc za nią 7,68 mld USD. Wydawało się wtedy, że marka McAfee będzie dalej istnieć prze wiele kolejnych lat. Nic takiego – Intel poinformował dzisiaj (na odbywających się właśnie w Las Vegas targach CES 2014), że nie będzie w przyszłości oferować produktów opatrzonych tą marką.

Brian Krzanich (pełniący w firmie Intel funkcję CEO) zapowiedział, że wybrane konsumenckie oraz biznesowe produkty, zapewniające użytkownikom bezpieczeństwo, będą w przyszłości sprzedawane pod nową nazwą Intel Security. Produkty opatrzone nazwą McAfee będą jeszcze przez jakiś czas sprzedawane, ale z czasem zostaną one zastąpione produktami noszącymi naklejki Intel Security.

Analitycy są zaskoczeni faktem, że Intel dopiero teraz (a więc po ponad czterdziestu miesiącach od momentu przejęcia firmy McAfee) podejmuje tak ważną z punktu widzenia strategii biznesowej decyzję. Z reguły jest bowiem tak, że firma po przejęciu innej firmy (a wraz z nią jej znaku towarowego) podejmuje taką decyzję od razu, albo decyduje się na bezterminowe używanie nowego znaku towarowego.

Zobacz również:

  • Premiera nowego układu AI firmy Intel

Tym razem jest inaczej. Wygląda na to, że Intel doszedł do wniosku, że wszystkie oferowane przez niego produkty (razem z rozwiązaniami zapewniającymi bezpieczeństwo) powinny być kojarzone tylko z jego znakiem towarowym. Wiele firm analitycznych i konsultingowych uważa, że jest to błąd i w dłuższej perspektywie Intel będzie tej decyzji żałować.

Tak czy inaczej, nazwa McAfee (znana od 1987 roku, bo wtedy powstała firma McAfee) odchodzi na naszych oczach do przeszłości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200