Intel wykrył błąd w chipsecie Sandy Bridge i wstrzymuje jego dostawę
-
- Janusz Chustecki,
-
- IDG News Service,
- 01.02.2011, godz. 00:27
Intel poinformował wczoraj, że z powodu wykrycia błędu w układzie scalonym (chipset) obsługującym procesory Core ostatniej generacji, wstrzymuje czasowo jego dostawę.

Błąd został wykryty w chipsecie 6-Series noszącym kodową nazwę Cougar Point, który zaczął schodzić z taśmy produkcyjnej z dniem 9-go stycznia br. Błąd może powodować nieprawidłową pracę portów Serial-ATA (SATA) znajdujących się na chipsecie, które współpracują z dyskami twardymi.
Zobacz również:
- Certyfikacja Intel Evo w biznesie - jakie są jej korzyści?
- Wyciek danych z serwerów MSI może mieć duże konsekwencje
Użytkownicy, którzy kupili komputery zawierające czterordzeniowe procesory drugiej generacji Core i5 i Core i7 powinni się liczyć z tym, że posiadane przez nich komputery mogą pracować niestabilnie. Intel twierdzi jednak, że "konsumenci mogą dalej używać takich komputerów i mieć do nich zaufanie, gdyż pracują one poprawnie", zapewniając jednocześnie iż dział wsparcia technicznego firmy pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.
Analitycy twierdzą, że błąd wykryty w chipsecie Sandy Bridge spowoduje, iż przychody Intela mogą spaść w pierwszym kwartale 2011 r. nawet o 300 mln USD.