Instagram testuje nowe narzędzia do weryfikacji wieku

Instagram poinformował, że testuje nowe opcje weryfikacji wieku użytkowników na platformie, zaczynając od osób w Stanach Zjednoczonych.

Jakob Owens, Unspash

Serwis do dzielenia się zdjęciami, którego właścicielem jest Meta poinformował o testowaniu dwóch nowych sposoby weryfikacji wieku użytkowników, oprócz umożliwienia im przesłania dowodu tożsamości online.

„Kiedy wiemy, że ktoś jest nastolatkiem (13-17 lat), zapewniamy mu odpowiednie do jego wieku doświadczenia, takie jak domyślne ustawianie kont prywatnych, zapobieganie niechcianym kontaktom ze strony dorosłych, których nie zna, oraz ograniczanie możliwości reklamodawców w zakresie docierania do niego z reklamami” - napisała na blogu Erica Finkle, dyrektor ds. zarządzania danymi w Meta.

Zobacz również:

  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
  • LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty
  • Trendy w e-commerce 2024

Instagram poinformował, że nawiązał współpracę z firmą Yoti, która specjalizuje się w weryfikacji wieku online, aby zapewnić użytkownikom prywatność.

Użytkownicy mogą przesłać wideo selfie, aby zweryfikować swój wiek, po czym technologia Yoti oszacuje ich wiek na podstawie rysów twarzy. Zarówno Meta, jak i Yoti usuwają zdjęcie po zweryfikowaniu wieku - informuje Instagram.

Inną opcją jest wybranie trzech osób, które będą śledzić użytkownika, aby potwierdzić jego wiek, przy czym osoba poręczająca musi mieć co najmniej 18 lat.

Posunięcie to ma miejsce po tym, jak Instagram wstrzymał uruchomienie usługi Instagram Kids w zeszłym roku, po tym jak spotkał się z krytyką i sprzeciwem wobec tego projektu.

Instagram Kids był reklamowany jako projekt wymagający zgody rodziców i miał dostarczać treści pozbawionych reklam i dostosowanych do wieku, ale amerykańscy ustawodawcy i grupy obrońców praw obywatelskich wezwały firmę do porzucenia planów uruchomienia projektu, powołując się na obawy dotyczące bezpieczeństwa.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200