Instagram przywraca możliwość wyświetlania treści w porządku chronologicznym

Twórcy tej znanej usługi sprawili kilka dni temu jej użytkownikom miłą niespodziankę. Zaczynają przywracać możliwość wyświetlania umieszczanych na tym serwisie treści (tzw. feed) w porządku chronologicznym. Do tej pory posty są wyświetlane domyślnie wyłącznie według narzuconego przez firmę algorytmu.

Grafika: pexels/freerangestock

Słowo „przywracać” zostało użyte nie bez powodu, gdyż w przeszłości (do 2016 roku) rozwiązanie takie było dostępne, ale twórcy usługi zdecydowali się wtedy zrezygnować z tej opcji i zaczęli stosować własny algorytm. Po latach okazało się jednak, że w tym przypadku powiedzenie „lepsze jest wrogiem dobrego” okazało się być prorocze i Instagram przywraca teraz możliwość stosowania poprzedniej metody.

Po 2016 roku użytkownicy wiele razy protestowali przeciwko nowemu sposobowi wyświetlania treści, jednak Instagram nie reagował i obstawał przy swoim rozwiązaniu. Robił to ze względów czysto komercyjnych, gdyż stosując inną niż chronologiczna metodę, mógł łatwiej prezentować użytkownikom te treści, na których zależało reklamodawcom czy biznesowym partnerom.

Zobacz również:

  • Dlaczego warto korzystać z VPN w 2024 roku?
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą

Podobnie jak Facebook, Instagram pozwoli teraz użytkownikowi włączyć chronologiczną metodę wyświetlania treści, ale żeby nie było za dobrze, dalej jest jeden szkopuł. Użytkownik nie może zadeklarować, że jest to domyślne ustawienie. Oznacza to, że za każdym razem gdy otwiera aplikację, musi ustawić taką opcję ręcznie.

Po wdrożeniu nowego rozwiązania użytkownicy będą mieli do wyboru dwa sposoby wyświetlania treści w porządku chronologicznym. Pierwszym i zapewne najczęściej stosowanym sposobem jest algorytm przetwarzający w ten sposób (czyli w kolejności w jakiej zostały udostępnione) posty osób, które obserwuje użytkownik. Drugi sposób przewiduje, że użytkownicy mogą sami wskazywać konta, w których treści będą wyświetlane w kolejności odpowiadającej ich wyborowi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200