Infovide-Matrix chce dwukrotnie zwiększyć przychody, wartość i zasoby kadrowe
-
- Piotr Waszczuk,
- 09.11.2010
Wszystko ma się zdarzyć w ciągu 3 lat. Częścią planów firmy są przejęcia, usprawnienia organizacyjne w obrębie grupy oraz przeorientowanie działalności pod kątem pięciu wybranych branż.

Jan Maciejewicz, prezes zarządu Infovide-Matrix
Przeprofilowanie oferty ma przełożyć się na zwiększenie sprzedaży oraz podniesienie rentowności, m.in. dzięki świadczeniu usług dostarczających wymiernych korzyści biznesowych. Oferowane usługi mają dalece wykraczać poza IT. Infovide-Matrix chce bowiem realizować również projekty o dużej skali i złożoności. "Przyjęty przez nas model działania zakłada, że poza technologią dostarczamy, opierając się na niej, również korzyść dla biznesu. To spojrzenie z zupełnie innej strony. Jeśli chcemy być pomostem między IT a biznesem w firmach, to musimy rozumieć cele biznesowe klientów" - podkreśla Jan Maciejewicz. Jego zdaniem, główne założenia nowej strategii odzwierciedlają potrzeby kluczowych klientów, nie tylko w zakresie IT. Potrzeby, które coraz częściej muszą być realizowane w wymiarze inwestycyjnym i poddawane mechanizmom m.in. z zakresu kontrolingu. Takie spojrzenie powoduje z kolei, że coraz więcej firm analizuje nie tylko koszty, ale i wpływ realizowanych inwestycji na przychody.
Kompetentny zespół
Realizację nowej strategii Infovide-Matrix wspierać mają również działania zmierzające do podniesienia efektywności pracy i jakości realizowanych projektów, a także zbudowanie kompleksowej bazy wiedzy. Planowane są również zmiany w organizacji pracy oraz systemie wynagrodzeń i mechanizmach motywowania. Szczególny nacisk położony zostanie na rozwój kompetencji całego zespołu konsultantów. "Wprowadzony zostanie szczegółowy podział odpowiedzialności i nowy system wynagrodzeń. Zdefiniowane będą również ścieżki rozwojowe dla każdego stanowiska. Wszystko po to, aby przed zespołem stawiać konkretne cele i oferować jasne możliwości rozwoju" - podkreśla Jan Maciejewicz. Jego zdaniem, wiedza ludzi mających bezpośredni kontakt z klientami w tego typu działalności jest decydująca.