Infosystem 2003: skromnie i niszowo

Tak jak w poprzednich latach, Infosystem połączony był z targami Poligrafia, Eurofoto i Euroreklama. Liczba wystawców na wszystkich tych imprezach – według organizatorów - wynosiła 700, z czego na Infosystem przypada nie więcej niż 200. Trend spadkowy, na tej do niedawna uważanej za największą imprezę wystawienniczą krajowej branży informatycznej, udało się więc powstrzymać. Jest jednak zbyt wcześnie aby orzec, że targi znalazły nową formułę.

Infosystem 2003: skromnie i niszowo
Oferta producentów oprogramowania była uboższa niż w ubiegłym roku, ale coraz wyraźniej adresowana do klienta “sprofilowanego”. Z pierwszej ligi krajowych producentów oprogramowania dla małych i średnich przedsiębiorstw zaprezentowała się jedynie wrocławska firma InsERT. Typowo niszowe programy prezentował Gambit – m.in. pakiety matematyczne, statystyczne, chemiczne i do analizy strumieniowej. Lubelski Emiks, oferujący system Archiwum-CSA, służący do zarządzania archiwum i elektronizacji zasobów papierowych. Firma liczy na odbiorców wśród banków i instytucji publicznych, takich jak sądy i prokuratury. Nowością była oferta firmy ABC Elektronik z Gorlic, która nie tyle sprzedaje gotowe produkty, co pomaga zabezpieczyć urządzenie przed emisją zakłóceń elektrostatycznych i magnetycznych, pozwalając zdobyć międzynarodowe certyfikaty.

Bardzo wiele firm, które przyjechały na targi, proponowało materiały eksploatacyjne do drukarek, a nawet urządzenia do ich napełniania (Inktec, Crocodile, Druknet).

Zobacz również:

  • Podsumowanie IFA 2023 okiem redakcji Computerworld
Infosystem 2003: skromnie i niszowo
Widoczną część ekspozycji stanowiła grupa wystawców tajwańskich. Oferowali oni wszystko począwszy od procesorów na życzenie, płytek drukowanych, styków i złączek, poprzez obudowy, aż po rozwiązania VoIP. Za to na targach znowu zabrakło “wielkich” świata informatyki. Prawdopodobnie Infosystemowi przyjdzie się już pogodzić z ich brakiem. Międzynarodowe marki, znane każdemu użytkownikowi komputerów, prezentowali jedynie producenci oprogramowania antywirusowego - amerykański Symantec i rosyjski KasperskyLab.

Tradycyjnie Infosystem odwiedzili wydawcy. Mikom oferował najnowsze podręczniki, ale prawdziwym hitem jego stoiska były książki za 5, 3 i 1 zł, co prawda nieco przeterminowane, ale nadal potrzebne. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne przedstawiły ofertę swoich programów edukacyjnych. Z kolei IDG Poland promował w Poznaniu najnowszy tytuł - miesięcznik GameStar. GameStar wydawany jest także w Niemczech, na Węgrzech i w Czechach.

Wyraźnie widać stopniową zmianę profilu targów Infosystem – i to zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających. Atmosfera była spokojniejsza, do stoisk podchodziły osoby, które wiedziały o co pytać, a wystawcy dokładali wszelkich starań, aby udzielić kompletnej i kompetentnej informacji. Młodzież licealna, która wcześniej stanowiła prawdziwą plagę stoisk, prawie straciła zainteresowanie Infosystemem. Obecność wystawców z Rosji, Ukrainy, Słowacji i Czech wskazuje dość wyraźnie, że Infosystem ewoluuje w stronę imprezy regionalnej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200