Informacje skonsolidowane

Zależność między wysoką efektywnością, rentownością działalności i integracją systemów wspierających podejmowanie decyzji biznesowych u jednego z największych polskich dystrybutorów farmaceutyków to nie przypadek.

Działalność firmy Farmacol koncentruje się na sprzedaży artykułów farmaceutycznych i kosmetyków. Od ponad dekady spółka dysponuje własną grupą kapitałową. Za jej pośrednictwem obsługiwane jest kilka tysięcy aptek i kilkaset szpitali na terenie całego kraju. Spółka, która świadczy również usługi hotelarskie i gastronomiczne, od lat poprawia wyniki finansowe. Zdaniem przedstawicieli kierownictwa firmy Farmacol, to efekt wysokiej efektywności prowadzonego biznesu. Biznesu, który od ponad dwóch lat prowadzony jest z wykorzystaniem systemu analityki biznesowej.

Bliższa integracja...

W środowisku informatycznym firmy Farmacol od lat funkcjonuje zintegrowany system PS2000 firmy . Oprogramowanie wspiera m.in. najważniejsze procesy związane z zakupami, sprzedażą, magazynowaniem i dystrybucją. System PS2000 jest jednym z głównych źródeł informacji dla oprogramowania klasy Business Intelligence. Na tym jednak integracji nie koniec. Oprogramowanie analityczne czerpie dane również m.in. z autorskiego systemu wspierającego zarządzanie relacjami z klientami, wykorzystywanych w firmie Farmacol modułów finansowo-księgowych systemu SAP i kilkunastu innych aplikacji działających w różnych spółkach grupy kapitałowej. "Sądzę, że potrzeba wdrożenia systemu pojawiła się u nas z bardzo podobnych powodów jak w wielu innych firmach. Farmacol rozwijał się dynamicznie, stał się grupą kapitałową, wdrożył różne rozwiązania informatyczne, w konsekwencji przetwarzanie coraz większych wolumenów danych w systemach transakcyjnych stawało się coraz trudniejsze. Naturalnie pojawiła się potrzeba zintegrowania danych w jednym sprawnym narzędziu analitycznym" - mówi Bogusław Kobic, dyrektor ds. informatyki w firmie Farmacol. W tym przypadku integracja oznacza również możliwość szczegółowego analizowania informacji sprzedażowych - na poziomie całej grupy kapitałowej, poszczególnych spółek, a nawet konkretnych hurtowni i aptek.

Wdrożenie poprzedziły wnikliwe analizy rozwiązań różnych dostawców. "Widzieliśmy wiele bardzo ciekawych rozwiązań. Począwszy od rozwiązań SAP i Oracle, na systemach podówczas niezależnych firm Cognos, Business Objects i Hyperion skończywszy. Odbyliśmy szereg wizyt referencyjnych. Ostatecznie o wyborze dostawcy zadecydował cały zespół cech, które spełniała oferta Oracle" - wspomina Bogusław Kobic. Według niego, pod uwagę brano m.in. referencje, plany rozwojowe, elastyczność oprogramowania. "Istotne były też rozsądnie skalkulowana oferta i przekonanie, że z dostawcą będziemy mogli zbudować długofalowe relacje" - podkreśla Bogusław Kobic.


TOP 200