Indra Sistemas rusza walczy o polski rynek

Gdy Indra Sistemas, hiszpańska firma o dwukrotnie większej kapitalizacji od Asseco Poland SA i prawie dziesięciokrotnie od Comarch SA, wzmocni obecność w Polsce, będzie silnym graczem w sektorze publicznym.

Dotychczasowa działalność na naszym rynku Indra Sistemas, największego hiszpańskiego integratora i jednej z czołowych europejskich firm informatycznych, ograniczała się do pojedynczych kontraktów w zakresie zarządzania ruchem lotniczym, monitorowania żeglugi morskiej oraz transportem miejskim. Teraz organizacja chce zintensyfikować swoją działalność w Polsce.

Indra oplata świat

Stabilny wzrost sprzedaży o 7% w roku 2012 do poziomu prawie 3 mld euro na całym swiecie oraz perspektywa nowych kontraktów w sferze inteligentnych systemów transportowych, ochrony granic, infrastruktury krytycznej i obronności skłoniły zarząd Indra Sistemas do rozbudowy jej polskiej spółki Indra Sistemas Polska. Formalnie istnieje ona od 2006 r., ale jest faktycznie zarządzana z czeskiej Pragi poprzez tamtejszy oddział. Żeby móc aktywnie działać, musi spółka zwiększyć zatrudnienie i bardziej aktywnie zaistnieć w polskiej przestrzeni gospodarczej.

Pierwszym kontraktem, który pozyskała Indra na progu swojej działalności, był system zarządzania przestrzenią powietrzną Pegasus 21, który za 25,3 mln euro zamówiła Polska Agencja Żeglugi Powietrznej w 2008 r. System obsługuje Polski Rejon Informacji Powietrznej (FIR Warszawa) obejmujący przestrzeń powietrzną nad polskim terytorium oraz tę przestrzeń nad wodami Morza Bałtyckiego, w której na podstawie umów międzynarodowych działają polskie służby ruchu lotniczego.

Następnie Alcatel-Lucent i Indra wystartowały wspólnie w przetargu na system monitorowania żeglugi morskiej. Urząd Morski w Gdyni wybrał tę ofertę w 2011 r. W projekcie oficjalnie nazwanym "Zaprojektowanie i wykonanie Krajowego Systemu Bezpieczeństwa Morskiego Etap I" Indra wdrożyła rozwiązania platformy morskiej, w tym radary i oprogramowanie. Platforma jest główną częścią projektu i pozwala na zintegrowanie wszystkich zdalnych sensorów, umożliwiając władzom ocenę sytuacji na morzu i potencjalnych zagrożeń w czasie rzeczywistym. Indra zaprojektowała też kluczowe rozwiązania dla urzędów w Gdyni, Szczecinie i Słupsku, umożliwiając ich pracownikom wgląd w ruch jednostek wzdłuż całego polskiego wybrzeża dzięki zbieraniu danych z różnych polskich urzędów i instytucji.


TOP 200