Incenti podsumowuje pierwszy kwartał działalności

Spółka outsourcingowa, utworzona przez TP SA i Prokom, w IV kw. 2001 r. wypracowała 1,3 mln zł przychodów. Wrocławskie centrum danych Incenti obsługuje m.in. platformę Marketplanet oraz niektórych klientów nie istniejącego już eCenter.

Spółka outsourcingowa, utworzona przez TP SA i Prokom, w IV kw. 2001 r. wypracowała 1,3 mln zł przychodów. Według zarządu, wynik ten jest lepszy od zakładanego o ponad 200%. W I kwartale br. przychody spółki mają wynieść 1,5 mln zł i rosnąć w kolejnych kwartałach o 50%. Zarząd Incenti nie podaje na razie danych na temat zysku netto - zostaną one ujawnione po zakończeniu trwającego w spółce audytu.

W końcu 2003 r. firma - według prezesa zarządu Incenti Jerzego Popka – ma osiągnąć rentowność. „Paradoksalnie, recesja na rynku jest korzystna dla firm typu Incenti. Firmy przeprowadzają restrukturyzację kosztów - coraz częściej, zamiast inwestować w infrastrukturę, wybierają outsourcing" - stwierdził Piotr Kisiel, członek zarządu Incenti.

Zobacz również:

  • Outsourcing zbudowany na partnerstwie
  • Wielka inwestycja Atmana w przetwarzanie danych
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Wrocławskie centrum obsługuje obecnie sześciu klientów, w tym trzech wchodzących w skład grupy, która utworzyła Marketplanet - platformę B2B TP SA. Incenti przejęła także od nie istniejącego już eCenter obsługę XOR Internet. Wkrótce do grona klientów dołączą jeszcze cztery firmy, spoza grup tworzonych przez firmy-matki. „Chcemy, aby przychody z obsługi spółek z grup nie przekroczyły 50% sumy przychodów” - powiedział Jerzy Popek.

W bieżącym roku Incenti zamierza rozbudować istniejące centrum danych we Wrocławiu, do 400 m2 powierzchni roboczej. Ponadto ma powstać centrum w Łodzi. Nakłady na wrocławski ośrodek Incenti łącznie z dotychczasowymi inwestycjami wyniosą 3 mln USD.

Incenti przedstawi wkrótce wspólną z TP SA pakietową ofertę, kierowaną głównie na rynek dużych firm. Ponadto w połowie roku spółka ma przedstawić ofertę ASP dla małych i średnich firm. Na początek w modelu ASP będą oferowane dwie linie oprogramowania, docelowo ma ich być kilkanaście.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200