Imperium

Jest rok 1953. Patrick J. McGovern, uczeń szkoły średniej w Filadelfii zafascynowany informacjami o pierwszych maszynach cyfrowych próbuje zbudować w domu "komputer" grający w prosta grę. Sukcesu nie ma, ale pozostają zainteresowania.

Rok 1990. Patrick J. McGovern jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej jednego z największych na świecie koncernu informacyjno-wydawniczego International Data Group Inc.

W czasie studiów współpracuje z redakcją czasopisma Computers and Automation, pierwszego pisma komputerowego w Stanach Zjednoczonych. To połączenie zainteresowań komputerami i prasą daje niesamowity efekt. W 1964roku 26-letni Patrick McGovern zakłada firmę International Data Corporation. IDC bada i analizuje powstający rynek komputerowy. Pomysł jest znakomity. Informacje sprzedają się bardzo dobrze. Dzisiaj IDC prowadzi analizy i konsulting na całym świecie dla 3700 przedsiębiorstw branży komputerowej.

W 1967 McGovern wydaje pierwszy numeru gazety informacyjnej o komputerach - Computerworld. To początek International Data Group Communications. Dzisiaj International Data Group Inc. składa się z trzech części: IDC zbierającego i analizującego informacje, IDG Communications wydawcy 140 gazet i czasopism komputerowych w 47 krajach świata w 30 językach, IDG World Expo i Conference Management Group organizujących targi, wystawy i konferencje.

Ekspansje poza USA rozpoczyna w 1972 roku wydając w Japonii pismo Shukan Computer. Wydawnictwa IDG są na pięciu kontynentach. W Europie Wschodniej poraź pierwszy IDG pojawiło się w 1985 roku na Węgrzech, w 1988 w Związku Radzieckim, w 1989 w NRD, a w 1990 w Czechosłowacji i Polsce. Głównymi wydawnictwami są: tygodnik Computerworld, magazyn PC World i inne. Lista jest długa.

IDG roku 1990 to 72 samodzielne przedsiębiorstwa rozrzucone na całym świecie, 25% światowego rynku prasy komputerowej, 3800 pracowników i sieć komputerowej informacji IDG News. Obroty ze sprzedaży publikacji koncernu przekroczyły w 1989 roku 600 mln dolarów.


TOP 200