Igrzyska Olimpijskie w chmurze

Systemy teleinformatyczne obsługujące Igrzyska Olimpijskie Rio de Janeiro 2016 mają obsłużyć 4,8 miliarda użytkowników, a dostęp do informacji w czasie rzeczywistym ma zapewnić chmura.

Systemy teleinformatyczne obsługujące Igrzyska Olimpijskie stają przed wieloma wyzwaniami m.in. muszą w mniej niż sekundę dystrybuować na cały świat informacje o wynikach poprzez telewizję, Internet i to do wielu różnych urządzeń. Zapewnienie stałego dostępu do danych wymaga nowych rozwiązań i dlatego organizatorzy zdecydowali się na wykorzystanie rozwiązań działających w chmurze.

Przygotowanie systemów do obsługi Igrzysk nie jest proste, wspierają one m. in. rekrutację i trening 70 000 wolontariuszy, a także rozwiązanie procesujące 300 000 akredytacji. Celem jest zapewnienie wszystkim zaangażowanym w Igrzyska wstępu do potrzebnych im w trakcie Olimpiady miejsc oraz zapewnienie całej Rodzinie Olimpijskiej (media, najistotniejsi partnerzy, sportowcy oraz działacze sportowi) podróżowania zza granicy z wizą pozwalającą na wjazd do Brazylii.

Zobacz również:

  • Atos ma nowego CEO
  • Google otwiera w Krakowie zespół inżynierski chmury obliczeniowej

Obsługą Igrzysk w 2016 roku w RIO zajmie się firma Atos światowy Partner IT Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl). W dniu 6 kwietnia otworzył laboratorium w celu testowania środowiska IT na rzecz Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Rio 2016. Jest to zwieńczenie etapu prac zgodnie z zaplanowanym terminarzem i budżetem przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi oraz początek 200 000 godzin testowania systemów IT.

Przed uruchomieniem systemów specjaliści muszą nie mniej niż sami uczestnicy Igrzysk dokładnie i skrupulatnie wszystko przetestować. Możliwe jest to dzięki laboratorium pozwalającemu na trening oraz testowanie wszystkich wyników związanych z systemami, aplikacjami oraz infrastrukturą IT, w celu zapewnienia łagodnego przebiegu Igrzysk. Laboratorium o powierzchni 1272 m2 to przestrzeń skupiająca Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie pod jednym dachem. Składa się ona z 42 wydzielonych przestrzeni dedykowanych każdej dyscyplinie i obiektom sportowym oraz 12 elementów dedykowanych systemom informatycznym obsługującym akredytacje i wyniki.

Igrzyska Rio 2016 są ważnym krokiem w strategii MKOl, której elementami są: transformacja cyfrowa i gwarancja bezpieczeństwa podejmowanych działań, ograniczanie kosztów oraz wykorzystanie doświadczenia i inwestycji podczas kolejnych Olimpiad. Oznacza to, że będą to pierwsze Letnie Igrzyska, podczas których główne systemy, w tym portal dla wolontariuszy oraz system akredytacji, zarządzane będą poprzez chmurę. Co więcej, będzie to ostatni raz, kiedy laboratorium testowe zlokalizowane zostanie w mieście gospodarza. Kiedy wszystkie systemy i aplikacje zostaną przeniesione do Canopy – chmury firmy Atos – stałe laboratorium testowe w Hiszpanii wesprze wszystkie testy na rzecz przyszłych Igrzysk.

Sidney Levy, Rio 2016™ Committee Chief Executive Officer powiedział: “Dzisiaj Igrzyska Olimpijskie nie mogłyby odbyć się bez technologii. Cieszę się, że laboratorium testowe – ważny kamień milowy w naszym programie – zostało dostarczone na czas i zgodnie z założonym budżetem. Testy IT czas zacząć”.

Patrick Adiba, Group Chief Commercial Officer, CEO of Major Events w Atos powiedział: “Testowanie jest niezbędnym elementem do osiągnięcia sukcesu na Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich, a dzisiejsze otwarcie jest istotnym etapem w naszym technologicznym planie. Rio 2016 będzie naszymi ósmymi Igrzyskami Olimpijskimi w tym czwartymi Letnimi. Jednocześnie będzie to pierwszy i istotny krok w podróży MKOl do cyfryzacji i przejście z modelu „buduj za każdym razem” do nowego modelu „zbuduj raz”. Przyniesie to korzyści pod względem wydajności nie tylko dla Igrzysk Rio 2016, lecz także dla wszystkich kolejnych. Cieszymy się, że możemy pracować z zespołem w Rio nad dostarczeniem tej wspaniałej transformacji”.

Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie Rio de Janeiro 2016 – Fakty IT

Obsługa systemów IT dla Igrzysk Olimpijskich jest analogiczna do obsługi systemów IT dla firmy zatrudniającej 200 000 pracowników, skierowanej do 4 miliardów klientów, działającej 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i zmieniającej swoją lokalizację co dwa lata.

• 4,8 miliardów odbiorców na całym świecie

• 30 000 zespołów redakcyjnych

• 37 obiektów sportowych z pełną infrastrukturą IT

• 14 850 sportowców

• 300 000 akredytacji

• 70 000 wolontariuszy

• 200 000 godzin testowania systemów IT

• 250 serwerów

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200