Idea ma 5 lat

W piątą rocznicę uruchomienia (1.03.1998 r.) cyfrowej sieci komórkowej Idea, Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała, że liczba użytkowników jej sieci osiągnęła liczbę 4,7 mln - praktycznie doganiając pod tym względem pozostałych operatorów komórkowych w Polsce.

Zarejestrowany w ostatnim czasie znaczący przyrost klientów korzystających z kart z przedpłatą spowodował, że Idea ma teraz około 37 proc. udziału w rynku klientów bezabonamentowych i prawie 27 proc. abonentów tradycyjnych.

W 2002 r. Idea odnotowała rekordowy przyrost bazy abonentów (powiększenie liczby klientów o 1,7 nowych), uzyskując łącznie 4,48 mln użytkowników.

Zobacz również:

  • SMS vs RCS vs iMessage - jakie są najważniejsze różnice?

Zdaniem wiceprezesa Centertela ds. operacyjnych Jeana-Marca Vignollesa, w ubiegłym roku Idea miała 40 proc. udziału w aktywacjach netto w Polsce oraz zamierza pozyskać w tym roku kolejny milion nowych abonentów.

Operator Idei poinformował, że zamierza koncentrować się na nowych obszarach rozwiązań biznesowych w zakresie ewolucyjnego wykorzystywania technologii (SMS, MMS, WAP, GPRS, Java) - nie wykluczając wprowadzenia w krótkim czasie pośredniego elementu rozwiązań 3G w postaci technologii EDGE (384 kb/s). Według przedstawicieli firmy, wprowadzenie pełnej telefonii trzeciej generacji UMTS w Polsce nastąpi prawdopodobnie z rocznym opóźnieniem, nie wcześniej niż w 2005 r.

Z okazji jubileuszu, operator przygotował dla klientów swojej sieci kilka usług dostępnych od początku marca br. Należą do nich: przekaz multimedialnych wiadomości MMS - "100 bezpłatnych MMS-ów na miesiąc", promocja trwająca do końca maja br. (po wykorzystaniu tej puli wysłanie każdej następnej wiadomości multimedialnej kosztuje 1,22 PLN z VAT, niezależnie od jej wielkości), możliwość darmowego ściągania specjalnych prezentów urodzinowych (dzwonki, tapety MMS i logotypy sieci Idea), okresowe zniżki cenowe wybranych usług komórkowych, a dla wytrwałych klientów z 5-letnim stażem w sieci premie punktowe w Programie Idea Profit.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200