ITIL zbiera dobre oceny
- 18.12.2006, godz. 14:00
Badania przeprowadzone przez Market Clarity na zlecenie BMC Software dowodzi rosnącej popularności ITIL w Europie, co można wiązać z wysoką oceną korzyści z wdrożeń metodologii.
Badanie pokazuje, że ITIL zdecydowanie zaistniało już w Europie: 70% respondentów (zarządzający IT) wie o istnieniu ITIL i korzyściach, jakie może oferować to rozwiązanie. Wybrane elementy ITIL wprowadziło 56% ankietowanych. 77% osób kierujących IT stwierdziło, że wdrożenie ITIL spełniło ich oczekiwania, a 62% poleciłoby je swoim kolegom.
Najważniejsze korzyści z wdrożenia ITIL to według ankietowanych lepsze dopasowanie IT i działalności biznesowej (54%), zwiększona produktywność (51%) i wymuszenie stosowania najlepszych praktyk (53%). Tylko 30% spośród respondentów, którzy wprowadzali w firmie ITIL, zgodziło się ze stwierdzeniem, że wdrożenie doprowadziło do obniżenia kosztów.
Zobacz również:
Spośród ankietowanych, którzy dopiero stoją przed wdrożeniem ITIL, 70% wierzy, że większa wiedza na temat ITIL poza działami IT, zwiększone budżety i akceptacja na poziomie zarządów to najważniejsze warunki, żeby wyeliminować istniejące bariery do popularyzacji ITIL.
Wyniki sugerują, że szersza kultura organizacyjna wpływa na wdrożenie i akceptację metodologii najlepszych praktyk w odniesieniu do IT. Spośród 33% organizacji, które wdrożyły inne metodologie bazujące na standardach, jak COBIT, Six Sigma i Zrównoważona Karta Wyników, 86% wprowadziło również zasady ITIL. Odsetek wdrożeń ITIL wśród firm nie posiadających wcześniej wdrożeń takich standardów spada do 43%.