IPFON: "112" w sieci

Operator sieci IPFON uruchomił obsługę numeru alarmowego 112, spełniając tym samym wymagania ze strony Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Połączenia użytkowników sieci realizowane są przy wykorzystaniu technologii VoIP.

Każdy klient sieci ma przypisaną lokalizację, odpowiedniego dla swojego miejsca zamieszkania, centrum alarmowego. W przypadku przemieszczania się, użytkownik IPFON może samodzielnie zmienić wybór właściwej lokalizacji i dostosować ją do aktualnego miejsca pobytu.

Obowiązek wprowadzenia międzynarodowego numeru ratunkowego - 112 - został nałożony na Polskę z chwilą wstąpienia do Unii Europejskiej (każdy z krajów członkowskich jest zobowiązany do udostępniania tego numeru).

IPFON umożliwia swoim użytkownikom wykonywanie połączeń w technologii VoIP (poprzez protokół SIP v2). Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

O perypetiach z wprowadzeniem numeru 112 u polskich operatorów pisaliśmy niedawno w artykule: "Na ratunek przez numer 112".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200