IP dochodzi do głosu
- NetWorld,
- 01.05.2000
<font face="arial" color="green" size="3">Urządzenia integrujące zbieżne technologie
Główna ich zaleta to łatwość zarządzania. Urządzenia integrujące zbieżne technologie (sieci telefoniczne z sieciami przesyłającymi dane) mają tę zaletę, że są łatwe do zarządzania. A jest to bardzo ważna cecha systemów VoIP, ponieważ użytkownicy mogą wtedy w stosunkowo łatwy sposób kontrolować pracę całego systemu i zarządzać nim, co nie jest normalnie takie proste. Przykładowym rozwiązaniem tego typu są centrale InstantOffice (Vertical Networks), oferujące małym biurom komplet usług obsługujących telefonowanie i przesyłanie danych. Użytkownicy takiej centrali mogą prowadzić rozmowy telefoniczne, używać poczty głosowej, stosować routing i łączyć ze sobą sieci LAN. A wszystkie te możliwości oferuje jeden produkt, którym można elastycznie zarządzać.
<font face="arial" color="green" size="3">Mieszanka rozwiązań
Oprócz wymienionych powyżej urządzeń (a więc wolno stojących bram, central telefonicznych typu IP PBX i urządzeń integrujących zbieżne technologie) istnieją też inne produkty. Co ciekawe, nie są to koniecznie jakieś mało znaczące czy tuzinkowe rozwiązania. Wręcz odwrotnie, są to nieraz kompleksowe i duże systemy.
Lucent ma w swojej ofercie produkty, które pozwalają integrować istniejący już system telefoniczny z systemem IP, w różnych punktach i na różne sposoby. Jeśli użytkownik chce użyć centrali telefonicznej Definity PBX, tak aby zintegrować ją z systemem IP, ma do dyspozycji rozwiązanie PacketStar ITS-E. Jeśli istnieje potrzeba zbudowania szybkiego łącza opartego na protokole IP, Lucent oferuje wydajne rozwiązania Definity IP Trunk for Enterprise. Użytkownik chce na przykład zainstalować telefony IP. Proszę bardzo, może wtedy wybrać produkt oznaczony symbolem Definity IP Ethernet Telephones. A co zrobić, jeśli użytkownik chce pozostawić analogowe telefony i faksy, ale uruchomić u siebie centralę IP PBX? Nie ma problemu, wymaganiom takim sprosta rozwiązanie IP ExchangeComm.