IFS pracuje nad funkcjami społecznościowymi dla systemu IFS Applications

Prototypowe rozwiązania opracowane w laboratoriach szwedzkiej firmy mają upraszczać proces gromadzenia i udostępniania informacji. Rozwijane narzędzia mają być w pełni zintegrowane z systemem IFS Applications.

Przedstawiciele firmy IFS ujawnili informacje dotyczące trzech, opartych na funkcjach społecznościowych narzędzi wspierających pracę zespołową. Mają one umożliwiać m.in. budowanie korporacyjnego repozytorium wiedzy na bazie zbiorowej wiedzy organizacji oraz bezpośrednią wymianę pomysłów i najlepszych praktyk między pracownikami. "Użytkownicy oczekują od systemu ERP tej samej funkcjonalności, z której korzystają prywatnie. Wobec tego warto wykorzystać wygląd i styl aplikacji, które użytkownicy znają najlepiej, aby zwiększyć funkcjonalność rozwiązań typowo biznesowych" - mówi David Andersson, dyrektor IFS Labs.

Planowane jest także wyposażenie systemu IFS Applications w komunikator tekstowy wykorzystujący rozwiązania znane m.in. z aplikacji takich jak Skype i MSN Messenger. Aplikacja ma umożliwiać wygodną komunikację z poziomu oprogramowania IFS Applications. "Obecnie nowe funkcje są w fazie rozwojowej, ale jesteśmy zdeterminowani, aby zaoferować naszym klientom nowe standardy funkcjonalności aplikacji korporacyjnych. Dzięki integracji nowych funkcji z systemem ERP użytkownicy nie będą musieli opuszczać podstawowego narzędzia pracy, a zatem informacje będą kontrolowane i przechowywane we właściwym miejscu, a firma będzie mogła wykorzystać zbiorową wiedzę pracowników" - podkreśla David Andersson. Wedle zapowiedzi nowe narzędzia będą mogły być wykorzystywane również w zakresie kontaktów z klientami.

IFS jest kolejnym producentem systemów ERP, który zamierza wyposażyć swoje rozwiązania w funkcje wspierające wymianę informacji w oparciu o mechanizmy znane z sieci społecznościowych. W ostatnich miesiącach podobne narzędzia zostały wprowadzone do systemu firmy Epicor. Po części jest to odpowiedź na prognozy analityków, którzy twierdzą, że sieci społecznościowe będą stopniowo przejmowały rolę poczty elektronicznej, także w zastosowaniach biznesowych. Według ekspertów firmy Gartner za cztery lata mają one stać się podstawowym kanałem komunikacji z klientami w 20 proc. firm.

Czytaj też:

Teradata rozwija możliwości analityczne systemu klasy CRM

Jak firmy wykorzystują media społecznościowe?

Firmy nie potrafią się bronić przed portalami społecznościowymi

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200