IDC: rozwój handlu elektronicznego zmusza nowo powstałe firmy do szybszego przynoszenia zysków

Rynek handlu elektronicznego wkroczył w nowy etap, w którym sojusze zawierane przez największe koncerny zmuszają nowo powstające firmy do szybszego przynoszenia zysków lub zawierania podobnych sojuszy...

Rynek handlu elektronicznego wkroczył w nowy etap, w którym sojusze zawierane przez największe koncerny zmuszają nowo powstające firmy do szybszego przynoszenia zysków lub zawierania podobnych sojuszy, bo w przeciwnym razie nie będą one w stanie utrzymać się na rynku - uważają analitycy z International Data Corporation (IDC).

Specjaliści z IDC twierdzą, że handel przez Internet osiągnął w ub.r. 130 mld USD, ale do roku 2004 osiągnie już poziom 2,4 bln. Do takiego wzrostu mają przyczynić się porozumienia zawierane przez wielkie, dotychczas rywalizujące ze sobą przedsiębiorstwa, które będą tworzyły branżowe rynki elektroniczne, gwarantujące szybszy zwrot poniesionych kosztów i zyski - utrzymuje IDC.

Ogólny szybki wzrost rozmiarów i zakresu działalności handlu elektronicznego będzie miał również wpływ na mniejsze przedsięwzięcia tego typu. "Zmienia się sposób prowadzenia działalności, ale zmienia się również szybkość wprowadzania tych zmian" - stwierdził jeden z analityków IDC.

Zdaniem IDC, do końca br. w Internecie obecnych będzie już 65% wszystkich amerykańskich podmiotów prowadzących działalność, z czego 30% będzie prowadziło handel elektroniczny. Ponadto amerykańskie przedsiębiorstwa do roku 2004 wydadzą 2,2 bln USD na budowanie swojej obecności w Internecie.

Do roku 2004 aż 60% działalności handlu elektronicznego będzie odbywać się poza granicami Stanów Zjednoczonych, co oznacza, że amerykańskie technologie i oprogramowanie mają szansę być adaptowane na innych rynkach - konkluduje IDC.