IDC: Rośnie rynek outsourcingu procesów

Światowy rynek BPO (Business Process Outsourcing) osiągnął w 2003 r. poziom 405 mld USD, co oznacza wzrost o ok. 8 proc. wobec 2002 roku - podaje IDC. Według najnowszych prognoz, rynek ten wzrośnie w 2008 r. do 682,5 mld USD.

Średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) wyniesie w omawianym okresie 11 proc. Rozwojowi rynku BPO sprzyja obecny klimat ekonomiczny, który wymaga od przedsiębiorstw poszukiwania sposobu na obniżenie kosztów funkcjonowania - twierdzą autorzy raportu. Beneficjentem wzrostu będą oczywiście rynki rozwijające się, które zaoferują najkorzystniejsze warunki.

Wzrost wartość usług składających się na rynek BPO - m.in. księgowość, zarządzanie personelem, obsługa klienta, logistyka etc. w związku z coraz większym zaawansowaniem i złożonością tych procesów.

Zobacz również:

  • Czym jest MSP? O strategicznym outsourcingu usług IT
  • 10 wyzwań związanych z przetwarzaniem danych, przed którymi stoją współczesne firmy
  • 8 koncepcji biznesowych, które liderzy IT powinni opanować
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200