IDC: Polski rynek materiałów eksploatacyjnych rośnie pomimo kryzysu
-
- Krzysztof Piątek,
- 27.05.2010, godz. 09:54
Mimo kryzysu rynek materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących wzrósł o 4%. Zmieniła się jednak jego struktura: Polacy zaczęli oszczędzać i korzystają z zamienników oryginalnych materiałów eksploatacyjnych.
"Rynek materiałów eksploatacyjnych zanotował największy wzrost w segmencie kartridży atramentowych. Spowolnienie gospodarcze spowodowało jednak duży spadek w segmencie laserowych tonerów, używanych głównie w biurach i firmach“ - powiedziała Joanna Pupkowska, IDC EMEA Program Manager, Imaging & Hardcopy Devices.
Zobacz również:
Największy spadek zanotowano w segmencie materiałów oryginalnych. W tym samym czasie, segment kompatybilnych materiałów eksploatacyjnych odznaczał się najwyższą dynamiką sprzedaży.
W wyniku kryzysu udziały producentów oryginalnych znacząco spadły, na korzyść producentów kompatybilnych i segmentu usług ponownego napełniania pustych kartridży. "Znaczący wzrost w segmentach kompatybilnym i ponownego napełniania spowodowany był głównie niższą ceną materiałów eksploatacyjnych, co miało kluczowe znaczenie w obliczu oszczędności, którym firmy musiały stawić czoła" - dodała Joanna Pupkowska.
W roku 2009 do czołówki marek kompatybilnych zaliczał się ActiveJet, Blackpoint, Pryzmat, Incore i TF-1.