IDC: Europejskie firmy niechętnie wdrażają systemy CRM

Z analiz wynika, że jedynie 43% przedsiębiorstw i instytucji korzysta obecnie z rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami. Wiele firm sądzi, że wdrożenie systemu CRM nie przynosi wymiernych korzyści.

Według ostatnich badań IDC, europejskie firmy coraz ostrożniej podchodzą do inwestycji w systemy zarządzania relacjami z klientami. Więcej przedsiębiorstw jest zdania, że wdrożenie systemu CRM nie przyniesie wymiernych korzyści. Jako główne przyczyny takiego stanu wymieniane są: brak wiedzy na temat zalet takich systemów oraz wysokie koszty ich wdrażania. Analitycy IDC twierdzą, że firmy oferujące rozwiązania CRM prawdopodobnie będą musiały zwiększyć, wysiłki mające na celu uświadomienie zarządom przedsiębiorstw korzyści płynących z zastosowania takich systemów.

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez IDC pokazują, że systemy CRM są wykorzystywane jedynie przez 43% europejskich firm i organizacji. Najchętniej rozwiązania takie są stosowane w Wlk. Brytanii, gdzie korzysta z nich 53% przedsiębiorstw. Kryzys na rynku systemów do zarządzania relacjami z klientami jest jednak mało prawdopodobny. Gartner Group przedstawił niedawno raport, z którego wynika, że w 2005 r. wartość tego rynku osiągnie poziom 55 mld USD, czyli ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2000.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • Asseco Poland podsumowało wyniki uzyskane w I kwartale tego roku
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200