IDC: Apple umacnia przewagę na rynku tabletów, na drugim miejscu Samsung

Według analityków IDC dwa na trzy tablety sprzedane w drugim kwartale 2012 roku to urządzenia firmy Apple. Tylko co dziesiąte tego typu urządzenie to sprzęt marki Samsung - drugiego największego producenta tabletów na świecie.

Z analiz IDC wynika, że w drugim kwartale br. sprzęt Apple zdominował rynek urządzeń typu tablet. W okresie od kwietnia do czerwca 2012 roku nabywców znalazło 17 mln tabletów iPad. To 68,2 proc. spośród wszystkich 25 mln tego typu urządzeń sprzedanych w drugim kwartale. W skali roku sprzedaż tabletów iPad wzrosła niemal o 85 proc. Dynamika całego rynku wyniosła zaś ok. 66,2 proc. Eksperci IDC spodziewają się dalszego wzrostu sprzedaży tabletów Apple. Prognozy zakładają, że urządzenia tego producenta będą cieszyć się największym powodzeniem także w wyspecjalizowanych zastosowaniach związanych z potrzebami różnych segmentów gospodarki. Tablety iPad mają być wybierane częściej od konkurencyjnych urządzeń m.in. w służbie zdrowia.

Na drugiej pozycji pod względem skali sprzedaży w minionym kwartale uplasował się koncern Samsung. Udział rynkowy koreańskiego koncernu oszacowano na ok. 10 proc. W drugim kwartale Samsung sprzedał ok. 2,4 mld tabletów. To ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem. Na trzeciej pozycji pod względem ilości sprzedanych urządzeń klasy tablet znalazł się koncern Amazon. Dzięki dobrej sprzedaży tabletów Kindle Fire (ok. 1,25 mln sprzedanych urządzeń) koncern pod koniec drugiego kwartału kontrolował ok. 5 proc. światowego rynku. W pierwszej piątce znalazły się też firmy Asus i Acer. Ich udział rynkowe analitycy IDC oszacowali odpowiednio na: 3,5 proc. oraz 2,5 proc.

Zobacz również:

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200