ICL partnerem McDonald'sa

Na konferencji prasowej zorganizowanej w Wiedniu, Andreas Hacker, szef na Europę Środkową największej światowej sieci restauracji szybkiej obsługi McDonald's oznajmił w dniu 22 listopada 1994 r., że McDonald's postanowił wybrać ICL jako swego strategicznego partnera do obsługi informatycznej lokali w Europie Środkowej. Zgodnie z warunkami porozumienia (o początkowej wartości 500 tys. BGP) ICL zapewni dostawę usług komputerowych dla McDonald'sa w zakresie szkolenia, zarządzania projektami, instalacji i konserwacji w Polsce, Austrii, Czechach, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. ICL nie będzie zajmować się dostawami kas dla barów, ale jedynie sprzętem komputerowym dla biur i zarządu poszczególnych restauracji oraz dostarczy komputery personalne, notebooki i serwery sieciowe.

Na konferencji prasowej zorganizowanej w Wiedniu, Andreas Hacker, szef na Europę Środkową największej światowej sieci restauracji szybkiej obsługi McDonald's oznajmił w dniu 22 listopada 1994 r., że McDonald's postanowił wybrać ICL jako swego strategicznego partnera do obsługi informatycznej lokali w Europie Środkowej. Zgodnie z warunkami porozumienia (o początkowej wartości 500 tys. BGP) ICL zapewni dostawę usług komputerowych dla McDonald'sa w zakresie szkolenia, zarządzania projektami, instalacji i konserwacji w Polsce, Austrii, Czechach, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. ICL nie będzie zajmować się dostawami kas dla barów, ale jedynie sprzętem komputerowym dla biur i zarządu poszczególnych restauracji oraz dostarczy komputery personalne, notebooki i

serwery sieciowe.

W końcu roku rozpocznie się także konstrukcja sieci rozległej WAN pozwalającej na połączenie regionalnych biur McDonald'sa z biurem centralnym w Wiedniu. Ponieważ wiele z restauracji jest już wyposażonych w sprzęt innych producentów, ICL ma zapewnić integrację tego sprzętu w jednolity system.

Andreas Hacker powiedział: "Sukces McDonald'sa polega na dostarczaniu produktów o najwyższej jakości i usług nastawionych na klienta. Doświadczenie ICL i jej długa obecność w regionie oraz podobne podejście do problemów klienta zdecydowały o wyborze tej firmy jako partnera strategicznego dla rozszerzania naszej obecności w tym rejonie Europy".

John Bennet, dyrektor marketingu ICL, zacytował długoletniego dyrektora firmy: "Posiadanie właściwego sprzętu i oprogramowania jest nadal ważne, to jednak jest trzeci czynnik wymagający szczególnej uwagi. Jest nim możliwość właściwego wykorzystania dostępnej mocy obliczeniowej. I tym właśnie zajmuje się ICL Serwis".

ICL jest obecne w krajach Europy Środkowej od ponad 30 lat (najdłużej w Polsce od 1963 r.). Po upadku komunizmu jest jedną z najszybciej rozwijających się firm komputerowych na naszym rynku. Na przykład zatrudnienie we wszystkich oddziałach ICL w byłych krajach socjalistycznych wzrosło ze 115 osób w 1989 r. do 930 osób w 1993 r. Obecnie ICL jest nastawione głównie na świadczenie usług, łącznie z przejmowaniem pełnej obsługi informatycznej przedsiębiorstw.